موتورهای جست‌وجوی ایرانی با وجود ظرفیت‌های تقریبا مناسب خود می‌توانند به شکل گسترده‌ای از سوی کاربران مورد استقبال قرار گیرند. با توجه به قطعی چندین روزه اینترنت همراه و ثابت در داخل کشور بسیاری از کاربران ایرانی در هنگام استفاده از اینترنت از سایت‌های داخلی بازدید کردند و بیشتر از گذشته با توانایی‌ها و ظرفیت‌های […]

موتورهای جست‌وجوی ایرانی با وجود ظرفیت‌های تقریبا مناسب خود می‌توانند به شکل گسترده‌ای از سوی کاربران مورد استقبال قرار گیرند.

با توجه به قطعی چندین روزه اینترنت همراه و ثابت در داخل کشور بسیاری از کاربران ایرانی در هنگام استفاده از اینترنت از سایت‌های داخلی بازدید کردند و بیشتر از گذشته با توانایی‌ها و ظرفیت‌های این برنامه‌ها آشنا شدند.  به طور قطع یکی از ضرایب قدرت در جهان امروز داشتن فناوری‌های برتر نرم‌افزاری به ویژه موتورهای جست‌وجوی سریع و دقیق است. برنامه نویسان ایرانی با تلاش گسترده موفق به تولید موتورهای جست‌وجوی مناسبی نظیر پارسی جو، ایران فایل، سلام و … شدند. مختصصان ایرانی در این زمینه سابقه کاری بسیار طولانی ندارند و از همین رو نباید آن‌ها را در قیاس با موتور جست‌وجویی نظیر گوگل مورد ارزیابی قرار داد.

کاربران ایرانی امیدوارند در آینده‌ای نزدیک توانمندی‌های مورد نیاز برای یک موتور جست‌وجوی قدرتمند در تمامی موتورهای جست‌وجوی ایرانی ارتقاء یافته و خدماتی برتر به کاربران ارائه شود. کارشناسان در اینفوگرافیک زیر به بررسی رتبه موتورهای جست‌وجوی ایرانی در جهان پرداخته و میزان رضایت کاربران از این موتورهای جست‌وجو را نیز تجزیه و تحلیل کردند. متاسفانه آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که وجود ضعف عملکردی در موتورهای جست‌وجوی ایرانی سبب شده کاربران کشورمان تمایل چندانی به استفاده از آن‌ها نداشته باشند.

موتورهای جستجوگر ایرانی در چه رتبه‌ای قرار دارند؟

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان