به گزارش روزنامه “پاسایر نویه پرسه”، نتایج اخیر یک نظر سنجی در آلمان نشان می دهد که بعد از رسوایی اطلاعاتی اخیر فیس بوک حدود 61 درصد کاربران اینترنتی در آلمان به شدت نگران سوء استفاد از داده های شخصی خود در اینترنت هستند. این نظر سنجی که توسط شبکه “آ ار دی” آلمان انجام […]

به گزارش روزنامه “پاسایر نویه پرسه”، نتایج اخیر یک نظر سنجی در آلمان نشان می دهد که بعد از رسوایی اطلاعاتی اخیر فیس بوک حدود 61 درصد کاربران اینترنتی در آلمان به شدت نگران سوء استفاد از داده های شخصی خود در اینترنت هستند.

این نظر سنجی که توسط شبکه “آ ار دی” آلمان انجام شده است نشان می دهد بعد از رسوایی فیس بوک درباره استفاده غیر مجاز از داده های مشتریان توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل انگلیسی، 59 درصد کاربران اینترنتی در آلمان گفته اند که بدون در نظر گرفتن گزارش های جاری از این شبکه اجتماعی استفاده نمی کنند.

 شرکت «فیس‌بوک» اخیرا اعلام کرده است که اطلاعات شخصی مربوط به 87 میلیون کاربر این شرکت ممکن است به‌شیوه‌ای نامناسب در اختیار شرکت مشاوره سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» قرار گرفته باشد.

“مایک شروپفر”، مدیر ارشد فناوری شرکت فیس‌بوک در این باره گفت: بخش عمده 87 میلیون کاربری که اطلاعات آن‌ها با شرکت «کمبریج آنالیتیکا» به‌اشتراک گذاشته شد، در آمریکا زندگی می‌کنند. این شرکت با کارزار انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2016 همکاری می‌کرد.

فیس‌بوک که بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی جهان شمرده می‌شود، در پی رسوایی‌های اخیر درباره انتشار اخبار ساختگی و جعلی، مداخله در امور انتخاباتی و نقض حریم خصوصی کاربران به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

“مارک زاکربرگ”، مدیر اجرایی ارشد فیس‌بوک قرار است هفته آینده در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص مسئله افشای اطلاعات شخصی کاربران گزارش دهد.

در پی انتشار اخبار این رسوایی، «اداره کمیسیون اطلاعات» انگلیس، «کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا و 37 دادستان کل در این کشور، تحقیقاتی را درباره این پرونده آغاز کرده‌اند.

نتایج نظر سنجی که توسط شبکه “آ ار دی” آلمان انجام شده است همچنین نشان می دهد که بعد از رسوایی فیس بوک 27 درصد شهروندان آلمانی گفته اند که همچنان از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. 12 درصد شهروندان هم گفته اند که به دلیل گزارش های رسوایی های اخیر کم تر از سابق از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. 2 درصد نیز دیگر فیس بوک را قابل استفاده دانسته اند.

بعد از انتشار گزارش ها درباره رسوایی های فیس بوک، حزب سبز آلمان نیز خواستار بازنگری در سیاست دیجیتال کشور شده و اعلام کرد که صنعت آلمان باید از شرکت هایی مانند فیس بوک، مایکروسافت، اپل و گوگل ترس داشته باشد. به گفته یک سیاستمدار بلند پایه این حزب این شرکت ها ی اینترنتی مدتهاست توانسته اند سیاست را گمره کنند.

بر اساس اطلاعات فیس بوک، همچنین حدود 309.880 کاربر آلمانی فیس بوک هم جزو آسیب دیدگان رسوایی اطلاعاتی اخیر این شرکت اینترنتی بوده اند.