فیس بوک از حذف میلیونها حساب کاربری متخلف خبر داد که برای گمراه کردن کاربران و انتشار اطلاعات غلط به کار می روند. فیس بوک از تعطیلی شبکه‌ای از حساب‌های کاربری خبر داد که وابسته به بازیگران خارجی بوده و برای انتشار اطلاعات غلط برای کاربران آمریکایی به کار می رفتند. حساب‌های کاربری یادشده اطلاعات […]

فیس بوک از حذف میلیونها حساب کاربری متخلف خبر داد که برای گمراه کردن کاربران و انتشار اطلاعات غلط به کار می روند.

فیس بوک از تعطیلی شبکه‌ای از حساب‌های کاربری خبر داد که وابسته به بازیگران خارجی بوده و برای انتشار اطلاعات غلط برای کاربران آمریکایی به کار می رفتند.

حساب‌های کاربری یادشده اطلاعات غلطی را در مورد شرایط آمریکا منتشر می‌کردند تا باعث انحراف ذهن کاربران این کشور در مورد شرایط داخلی این کشور شوند. نکته جالب این است که بخش اعظم اطلاعات این حساب‌های کاربری در حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا منتشر می‌شدند.

فیس بوک مجموع این حساب ها را ۵۵ میلیون مورد اعلام کرده است که برخی از آنها در قالب صفحاتی خاص مشغول فعالیت بودند. گروه‌های یادشده با حساب‌های کاربری متخلف زیادی در ارتباط بودند تا افراد را به سمت این صفحات دروغ پراکن هدایت کنند.

فیس بوک در تلاش برای شناسایی حساب‌های کاربری دروغ پراکن در آستانه برگزاری رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. در سال ۲۰۱۶ هم این شرکت به بی توجهی به این موضوع متهم شده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس