بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، واتس‌اپ با داشتن پنج میلیارد نصب، توانسته است به دومین نرم‌افزار غیرگوگلی در پلی استور تبدیل شود. پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان واتس‌اپ است و این نرم‌افزار خریداری شده توسط فیسبوک به کاربران خود امکان ارسال پیام متنی، تصویری، برقراری تماس و موارد این چنینی را می‌دهد. حتی […]

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، واتس‌اپ با داشتن پنج میلیارد نصب، توانسته است به دومین نرم‌افزار غیرگوگلی در پلی استور تبدیل شود.

پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان واتس‌اپ است و این نرم‌افزار خریداری شده توسط فیسبوک به کاربران خود امکان ارسال پیام متنی، تصویری، برقراری تماس و موارد این چنینی را می‌دهد. حتی این نرم‌افزار به کاربران خود قول پیام‌های کدگذاری شده را داده است تا امنیتشان به طور کامل برقرار شود. واتس‌اپ به صورت ماهیانه بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر فعال دارد؛ این بدان معناست که رقبای خود یعنی پیام‌رسان فیسبوک و WeChat را پشت سر گذاشته است.

مقام دوم واتس‌اپ در فروشگاه نرم‌افزاری

در ایالت‌های آمریکا، واتس‌اپ در رده سوم یعنی پس از فیسبوک مسنجر و اسنپ چت قرار دارد. در این کشور، واتس‌اپ به عنوان ابزاری برای مصرف کنندگان دیده می‌شود و بیشتر به عنوان ابزاری برای ارسال و دریافت پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خارج از ایالات آمریکا، به ویژه در کشور‌های در حال توسعه، واتس‌اپ به عنوان ابزاری برای مشاغل برای ارتباط راحت‌تر میان کاربر و تولیدکننده استفاده می‌شود. این مشابه برنامه‌ی Cross Carrier Messaging Initiative (CCMI) است که توسط اپراتور‌های Verizon ،AT&T ،T-Mobile و Sprint برای برنامه‌های ارتباطی بهتر تهیه شده و قرار است تا اواخر امسال منتشر شود. همان کاری که قرار است این سرویس انجام دهد، واتس‌اپ با اینترنت انجام می‌دهد.واتس‌اپ دومین نرم‌افزار غیرگوگلی در پلی استور

پنج میلیارد نصب برای واتس‌اپ

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، واتس‌اپ دومین برنامه اندرویدی غیرگوگلی است که توانسته به پنج میلیارد نصب برسد. اگر برای شما سوال است که اولین برنامه که به این موفقیت دست پیدا کرده کیست باید به یاد شرکتی که واتس‌اپ را خریداری کرده یعنی فیسبوک بیفتید. اکثریت قریب به اتفاق نصب‌های واتس‌اپ از فروشگاه نرم‌افزار گوگل صورت گرفته و این یک موفقیت بسیار زیاد برای برنامه پیام رسانی است.

اکنون که صحبت از واتس‌اپ شد باید به شما بگوییم که اگر دیروز با این نرم‌افزار دچار مشکل شدید شما تنها کسی نبوده‌اید که این مسئله را تجربه می‌کند. شکایات بسیاری از این مسئله به فیسبوک گزارش شده که بیشتر آن‌ها متعلق به خارج از آمریکا بوده است. کشور‌هایی مانند سوئیس، مالزی و فرانسه بیشترین آمار ارسال گزارش را داشته‌اند. اما این مسئله به سرعت توسط فیسبوک حل شد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان