مقامات آمریکا سعی دارند تا به بهانه جلوگیری از سوءاستفاده‌های اینترنتی رمزگذاری شرکت‌های بزرگ را محدود کنند. جدید‌ترین لایحه در آمریکا باعث می‌شود تا امنیت برنامه‌های تلفنی و سایت‌ها برای حفاظت از اطلاعات کاربران کاهش یابد. بر طبق ادعا‌های صورت گرفته این لایحه برای جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی در نظر گرفته […]

مقامات آمریکا سعی دارند تا به بهانه جلوگیری از سوءاستفاده‌های اینترنتی رمزگذاری شرکت‌های بزرگ را محدود کنند.

جدید‌ترین لایحه در آمریکا باعث می‌شود تا امنیت برنامه‌های تلفنی و سایت‌ها برای حفاظت از اطلاعات کاربران کاهش یابد. بر طبق ادعا‌های صورت گرفته این لایحه برای جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی در نظر گرفته شده است و تمامی جست‌وجو‌ها در این زمینه را تحت پوشش قرار می‌دهد. گفته شده است در صورت عدم همکاری شرکت‌های مربوط، این موسسه‌ها قسمتی از امنیت خود را، طبق لایحه ۲۳۰ به دلیل عدم همکاری با دولت، از دست می‌دهند. بر اساس گزارشات منتشر شده یک سناتور به نام لیندزی گراهام پشت این ماجرا است و اعتقاد دارد این عمل جلوی سوءاستفاده اینترنتی از کودکان را می‌گیرد.

لایحه ۲۳۰

بر طبق لایحه ۲۳۰ هر شرکت که با این قانون مخالفت کند و از آن پیروی نکند به دلیل حمایت از سوءاستفاده از کودکان و فراهم سازی فضای مورد نظر برای این جرم، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. تنها راه شرکت‌های مربوطه برای دور ماندن از دادگاه همایت و رعایت این قانون است. این لایحه در حال حاضر قانون مشخصی ندارد، اما بر طبق اخبار منتشر شده در طی این عمل رمزگذاری شرکت‌ها برای محافظت از داده کاربران محدود می‌شود. گفتنی است که در طی سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ این صنعت تلاش داشتند تا با رمزگذاری سراسری اعتماد کاربران خود را جلب کنند و فضای امنی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. از جمله برنامه‌هایی که از رمزگذاری سراسری برخوردارند می‌توان به واتس‌اپ اشاره کرد.

لایحه‌ی آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می‌زند!

مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که با تصویب این قانون، دولت می‌تواند با قدرت بیشتری مجرمان را تحت نظر قرار دهد. این قانون با واکنش‌های مختلفی رو به رو شده است. یک محقق و حقوقدان با نقد این مسئله گفت: وزارت دادگستری در طی مشکلات متعددی مانند حملات تروریستی سال‌ها از درب‌های امنیتی هر شرکت به اطلاعات کاربران نفوذ کرده، اما حالا به بهانه سوءاستفاده از کودکان می‌خواهند قانون جدیدی وضع کنند”. گفتی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ همانند اپل همواره در پی تحقیقات امنیتی بر روی مجرمان با اف‌بی‌ای و دیگر سازمان‌های امنیتی همکاری داشته‌اند و، در عین دشوار بودن، این سازمان‌ها همیشه به داده‌های مجرمان دسترسی پیدا کرده‌اند. لازم به ذکر است که سخنگوی سناتور مذکور در طی صحبت‌های خود اعلام کرد که این لایحه هنوز در مرحله نهایی قرار ندارد و ممکن است نکات جدیدی به آن اضافه شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان