بررسی ها نشان می دهد میزان درآمدزایی اینستاگرام برای مالک آن فیس بوک در سال ۲۰۱۹ بسیار افزایش یافته و این شبکه اجتماعی از یوتیوب گوگل بیشتر درآمدزا بوده است. منابع نزدیک به فیس بوک می گویند اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ از محل تبلیغات درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را برای فیس بوک به ارمغان آورده […]

بررسی ها نشان می دهد میزان درآمدزایی اینستاگرام برای مالک آن فیس بوک در سال ۲۰۱۹ بسیار افزایش یافته و این شبکه اجتماعی از یوتیوب گوگل بیشتر درآمدزا بوده است.

منابع نزدیک به فیس بوک می گویند اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ از محل تبلیغات درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را برای فیس بوک به ارمغان آورده است.

این در حالی است که یوتیوب باقدمت و سابقه فعالیت طولانی تر تنها ۱۵.۱ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی برای گوگل ایجاد کرده است. این در حالی است که یوتیوب محبوب ترین سایت میزبانی ویدئو در دنیاست و اینستاگرام در اصل برای به اشتراک گذاری عکس ایجاد شده است.

در واقع بیش از یک چهارم درآمد تبلیغاتی فیس بوک در سال ۲۰۱۹ از طریق اینستاگرام به دست آمده است که این مساله به نوبه خود بسیار جالب توجه است.

البته باید توجه داشت که یوتیوب بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را به خالقان محتوا به اشتراک می گذارد، اما اینستاگرام چنین اقدامی انجام نمی دهد. فیس بوک آمار واطلاعات منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است. این شرکت از سال ۲۰۱۸ به این سو حتی تعداد کاربران اینستاگرام را نیز به روز نکرده است، در این سال تعداد کاربران این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد نفر اعلام شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس