به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبروجرد، ‌علاءالدین بروجردی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در رابطه با استفاده از شبکه‌های مجازی ایرانی به جای تلگرام اظهار داشت: استفاده از شبکه‌های فضای مجازی ایرانی، محصولی ایرانی و در اختیار خودمان است و در اختیار بیگانه نیست. وی با […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبروجرد، ‌علاءالدین بروجردی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در رابطه با استفاده از شبکه‌های مجازی ایرانی به جای تلگرام اظهار داشت: استفاده از شبکه‌های فضای مجازی ایرانی، محصولی ایرانی و در اختیار خودمان است و در اختیار بیگانه نیست.

وی با اشاره به بازتاب موضوع استفاده از پیام‌رسان داخلی افزود: در روزهای اخیر تلگرام (استفاده از شبکه‌های مجازی داخلی به جای تلگرام) موضوع پر سر و صدایی بود، در کمیسیون جلسه مفصلی گذاشتیم و در مجلس نیز به جد دارد دنبال می‌شود؛ سیاست نظام در این زمینه منطقی و قابل دفاع است و اصلا ما باید توانمندی خود را بروز دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ما ملتی نیستیم که همه چیزمان را مانند عربستان، دیگران بخواهند به خوردمان دهند و غذای آماده جلویمان بگذارند؛ ما زمانی در دوران جنگ و در دفاع از کشورمان موشک نداشتیم اما امروز جزء چند کشور رده یک دنیا در زمینه موشک‌سازی هستیم که این نشان می‌دهد استعدادها در این کشور بسیار بالا است پس دلیل ندارد که ما در بستر تلگرامی که مراکز و سرورهای آن در اختیار کشورهای خصم و رژیم صهیونیستی است بخواهیم حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در بحث پیام‌رسان داخلی ظرفیت‌سازی دارد انجام می‌‌گیرد و بسیاری از امتیازات از جمله اینترنت رایگان را دولت مصوب کرده و می‌تواند به سرعت جایگزین شود تا بتوانیم از توانمندی‌های ملی خودمان استفاده کنیم.

بروجردی با اشاره به اینکه پیام رسان داخلی دارای امنیت است، گفت: نگرانی که خیلی ها القا می‌کنند که پیام رسان داخلی امنیت ندارد اینطور نیست؛ قانونی دولت تهیه کرده است که در مجلس داریم به صورت طرح دنبال می‌کنیم تا حریم افراد محفوظ باشد؛ مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیر با مسئولان به حریم خصوصی اشاره فرمودند و تحریم شرعی کردند کسی که بخواهد مثلا اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی را افشا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از افسار گسیختگی موجود در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: امروز شاید کسی به راحتی مطلبی بذارد و آبروی افراد را ببرد و توهین کند؛ اخیرا در مالزی برای چنین کاری شش سال زندان و در آلمان 50 میلیون یورو جریمه تعیین شده که مبلغ بالایی است.

وی تصریح کرد: این موضوع به طور حتم باید چارچوب پیدا کند البته در همان قانونی که مجلس تصویب خواهد کرد به این موضوع هم پرداخته می‌شود.