عضو شورای عالی فضای مجازی در یادداشتی اختصاصی پاسخ روابط عمومی وزارت ارتباطات را داد. پس از انتشار گفت‌وگوی رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص موضوع فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز صدا و سیما، سید جمال هادیان مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب توییتری خود، صحبت‌های […]

عضو شورای عالی فضای مجازی در یادداشتی اختصاصی پاسخ روابط عمومی وزارت ارتباطات را داد.

پس از انتشار گفت‌وگوی رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص موضوع فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز صدا و سیما، سید جمال هادیان مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب توییتری خود، صحبت‌های این عضو شورای عالی فضای مجازی را رد کرد و نوشت:

“عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی (دکتر جلیلی)، گفته‌اند سابقه‌ای از درخواست وزارت ارتباطات برای بازگشت فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ نداریم. نشانی بدهند سوابق سال ۹۱ تا کنون را ارسال کنیم. لطفاً مصوبه اخیر شورا در باره متوسط سرعت پهن باند و مباحث آخرین جلسه شورا را مطالعه بفرمایید”.

هیچ اثری از باند فرکانسی صدا و سیما در مصوبه نیمه کاره جلسه آخر شورا نیست

پس از آن دکتر جلیلی در یادداشت کوتاهی به قسمت‌هایی از پست توییتری مدیر رابط عمومی وزارت ارتباطات اشاره کرد و نکاتی را یادآور شد. یادداشت رسول جلیلی به شرح زیر است:

دوستی توئیت دوستمان آقای هادیان، ریتوئیت شده دیگر دوستمان آقای بنابی را برایم ارسال نمود. ملاحظه شد و مختصرا عرض می‌کنم:

۱- همینقدر که مدیر روابط عمومی وزارتخانه جمهوری اسلامی، حاشیه بر عرائض قبلی بنده را در یک رسانه غیر قانونی خارجی مطرح می‌کنند، بسیار بسیار باعث تاسف است. همین فعل ایشان، نشان از نیاز مجموعه وزارتخانه به پختگی بیشتر است، تا یک موضوع بین دستگاهی را به رسانه نبرد، بلکه در مسیر و محمل و ریل خودش قرار دهد تا حل شود. حل به معنای رسیدن به پاسخ مورد نظر مدعی نیست بلکه صلاح و مصلحت جمعی مطلوب است. توئیتر غیر قانونی چه رسمیتی دارد که مدیر روابط عمومی، نظر اداری اشان را در آن منتشر می‌نمایند؟

۲- روابط عمومی وزارتخانه، مدارک را به همان نشانی بفرستند که پس از عید، تبریک سال جدید وزیر محترم را (با تشکر از ایشان) فرستادند. البته ارسال الکترونیکی بهتر است و به رایانشانی بنده در دانشگاه شریف بفرستند و نه اینکه دنبال نشانی بنده در جی‌میل و واتس‌اپ و احیانا تلگرام! باشند.

۳- مصوبه نیمه کاره جلسه آخر شورا را بنده دیده‌ام و چند بار مطالعه کرده‌ام، هیچ اثری از باند فرکانسی مورد بحث در آن نیست. ایشان به کدام ویرایش از مصوبه ابلاغ نشده (چون نیمه تمام است) ارجاع می‌دهند؟ قطع و یقین هیچ مصوبه‌ای از شورایعالی در مورد باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ وجود ندارد. ضرورت افزایش پهنای باند شبکه ملی اطلاعات یک اصل است، ولی نباید با این موضوع قاطی شود. بنده قضاوتی در مورد اصل موضوع ندارم، ولی عرایضم در مورد ضررت ارجاع موضوع به شورا و عدم وجود سابقه موضوع در دستورات شورایعالی دقیق است.

۴- توفیق همه عزیزان وزارتخانه را در افتخار به استفاده از رسانه‌ها و پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی مسئلت دارم. حضور تمام قد این عزیزان مسئول، صرفا در این سامانه ها، باعث می‌شود که کاستی‌ها را هم بیشتر ببینند و تلاش نمایند حل شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان