دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن طرح این ادعا که اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی پرطرفدار "تیک‌تاک" یک تهدید برای امنیت ملی کشورش به شمار می رود، اعلام کرد که استفاده از این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

به گزارش فمپ به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: دونالد ترامپ اواخر شب جمعه اعلام کرد به این علت که شبکه تیک تاک از عقد قرار داد با شرکت مایکروسافت امتناع ورزیده و به جای آن قرار است از اپلیکیشن هایی که متعلق به چینی ها است استفاده کند، فعالیت این شبکه را در سراسر آمریکا منع خواهد کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من اختیارات لازم را برای ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا دارم.

تیک‌تاک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک ویدیو است که سریع‌ترین رشد را داشته است. آمار رسمی کاربران آن مشخص نیست اما طبق گزارش‌ها، بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

این اپلیکیشن به کاربران امکان پست فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای می‌دهد. این اپلیکیشن شهرت خود را مدیون کلیپ‌های نوجوانانی است که در این فیلم‌ها با آهنگ های مشهور و محبوب لب خوانی می کنند.

این شبکه خبری آمریکایی درادامه گزارش داد: اویل روز جمعه (روز گذشته) گروهی که در زمینه مسائل امنیت ملی با دولت ترامپ کار می کنند گفته اند که انتظار می رود تا رئیس جمهوری آمریکا فرمانی را علیه شرکت چینی «بایت دنس» (ByteDance) که مالکیت بسترهای شبکه های رسانه ای را دراختیار دارد و قصد فروش آنرا به شرکت اجرایی آمریکایی تیک تاک را دارد، به امضار رساند.

سی ان ان افزود: سیاستمداران آمریکایی هم اکنون نگران آن هستند که مالکیت خارجی بر شرکت تیک تاک ممکن است به یک خطر امنیت ملی بدل شود.

بنابراین گزارش ، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز دراین رابطه گفته است که دولت آمریکا سرگرم بازببینی مسائل امنیت ملی در خصوص شبکه اجتماعی تیک تاک بوده و قرار است پس از تهیه بازبینی نهایی، سیاست های لازم و جدید به شخص رئیس جمهوری آمریکا ارائه شود.

روز گذشته برخی منابع خبری در آمریکا از جمله بلومبرگ و وال استریت ژورنال از احتمال فروش شرکت بایت دنس به یک شرکت آمریکایی خبر دادند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت ممکن است یکی از خریداران احتمالی تیک تاک باشد.

  • منبع خبر : ایرنا