متأسفانه معلوم نیست به چه دلیل مدیران اجرایی ما و گردانندگان صحنه فضای مجازی کشور تصمیم دارند که این عرصه همچنان در دست دشمن باقی بماند.

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج با اشاره به اینکه تا ابد مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی مقابل همه شیطان‌های دوران خودشان ایستادند و مشت محکمی بر دهان آن‌ها کوبیدند و نشان دادند که تمام آرزو‌ها و خیالاتی که دشمنان داشتند را شکست می‌دهند و این حماسه را آفریدند. امروز از آن‌ها برای پیروزی در جنگ تحمیلی در فضای مجازی استمداد می‌طلبیم.
وی در ادامه به ضرورت توجه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شما فعالان فضای مجازی امروز در حال دفاع مقدس هستید و همانطور که دلاوری‌ها و جانفشانی‌های حماسه‌آفرینان دفاع مقدس را تقدیس می‌کنید، آیندگان نیز از شما تقدیر خواهند کرد، چراکه امروز شما در خط مقدم مقابله با دشمن ایستاده‌اید و مقاومت می‌کنید.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا کشوری است که ادعای بزرگترین اقتصاد دنیا را می‌کند و این در حالی است که با ۲۳ هزار میلیارد بدهی خارجی، بزرگترین بدهکار عرصه بین‌الملل است و به خام‌فروشی نفت و زغال سنگ روی آورده است، گفت: آمریکا با زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی، صنایع فلزی را به داخل خاک خودش بازگردانده است، در حالی که امروز در داخل خود آمریکا مردم شعار ضد آمریکایی سر می‌دهند و پرچمش را به آتش می‌کشند. سیاست داخلی آمریکا نیز مانند عرصه بین‌المللی آن شکست خورده و شکاف میان مردم روز به روز بیشتر می‌شود. این یعنی علاوه بر فقر مردم آمریکا، سیاست آن نیز دچار فقر شده است و در همه عرصه‌ها از جمله نظامی ورشکسته شده است.
سردار نقدی با بیان اینکه تنها جایی که آمریکا تلاش دارد همه شکست‌هایش را جبران و به پیروزی تبدیل کند، فضای مجازی و عرصه رسانه است، گفت: متأسفانه معلوم نیست به چه دلیل مدیران اجرایی ما و گردانندگان صحنه فضای مجازی کشور تصمیم دارند که این عرصه همچنان در دست دشمن باقی بماند.
وی در ادامه بر اهمیت میدان نبرد فضای مجازی و خسته نشدن از مبارزه در این فضا، اشاره کرد و گفت: نباید این میدان را خالی کنیم، چراکه در این میدان به دلیل اینکه مدیریت را در اختیار دارند آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند کدام محتوا باشد و کدام محتوا حذف شود. آن‌ها امروز با کار‌های فنی جنگ روانی می‌کنند و متأسفانه دست ما بسته است؛ لذا امیدواریم این خرمشهر اشغال شده فضای مجازی کشورمان را پس بگیریم. امروز همه شما در کارزار سختی هستید و این عرصه نیز نوعی دفاع مقدس است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز رسانه‌های کشور در یک کارزار سخت هستند. روزی شاهد بودیم که اگر اهانتی به امام خمینی(ره) می‌شد، رزمنده‌ها حاضر بودند جان دهند؛ امروز نیز حفظ ارزش‌ها در حوزه فضای مجازی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. نبرد در فضای مجازی میدان آسانی نیست و حفظ ارزش‌ها، تداوم آن‌ها و تبلیغ و تبیین آن‌ها در زیر بار روانی دشمن کار بسیار ارزشمند و دشواری است.
سردار نقدی در ادامه این مراسم به بیان سوژه‌های رقابتی این رویداد پرداخت و گفت: سوژه اول یک بازی موبایلی و رایانه‌ای است که «نجات جورج فلوید» نام دارد و باید به گونه‌ای طراحی شود که این شهروند سیاهپوست از دست پلیس آمریکا نجات پیدا کند.
وی ادامه داد: در حوزه انیمیشن نیز ورود اقوام و ملل اسلامی به بیت‌المقدس است و آن صحنه را با الهام از صحنه فتح مکه باید ساخته شود. به عنوان راهنمایی نیز بگویم که در چنین سپاهی سردار قاآنی، سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه هستند. اگر خواستید ما را هم ترسیم کنید، چون چه ترسیم کنید چه نکنید ان‌شاءالله ما آنجا هستیم و در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند.
سردار نقدی
سردار نقدی درباره سومین سوژه تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: در حوزه نرم‌افزار نیز طراحی نرم‌افزار دعا را پیشنهاد می‌کنم و دوست داشتم فرصت می‌کردم و خودم آن را می‌ساختم. ما برای تمام شئون زندگی دعا داریم و می‌توانیم با خدا صحبت کنیم. نرم‌افزاری می‌خواهیم که این خاصیت را داشته باشد که در هر مکان و زمانی، دعای مخصوص آن را پیشنهاد دهد.
مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سردار نقدی بر فضای مجازی بسیج پدری می‌کنند و حدود ۹ سال پیش بود که چنین ایده‌ای از سوی ایشان مطرح شد و در آن زمان حتی عده‌ای نیاز آن را درک نمی‌کردند، گفت: برای ایجاد استقلال و تحقق حاکمیت سایبری در کشور و تحقق حاکمیت کامل آن، اراده ویژه‌ای وجود ندارد، هر چند در برخی دستگاه‌ها این موضوع را به اشکال دیگری دنبال می‌کنند، اما تا زمانی که فضا اینگونه باشد ما محکوم به شبکه‌سازی هستیم.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک جریان مقاوم و مستحکم با رویکرد پیش‌برنده برای مقابله با عملیات روانی دشمن، تصریح کرد: نیازمند ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای و نهضت تولید محتوای بومی هستیم؛ لذا این رویداد بسیج برای ایجاد نهضت تولید محتوای بومی ایجاد شده است.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، با بیان اینکه بسیج در سال ۹۷ با حدود صد تیم نخستین مرحله این رویداد را برگزار کرد که طی آن حدود ۱۰ محصول راهی بازار شد، گفت: سال ۹۸ این رویداد در سراسر کشور برگزار شد و هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی در آن شرکت کردند که بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان بود. امروز ۱۱۸ تیم از آن ۵۰۰ تیم به مرحله نهایی راه یافته‌اند و محصولات برگزیده حمایت و روند تجاری‌سازی محصولاتشان طی خواهد شد.
به گزارش ایکنا، سردار نقدی در حاشیه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، از نمایشگاه دستاورد‌ها و اقدامات سازمان فضای مجازی بسیج نیز بازدید کرد. در این دیدار وی در جریان اقدامات مختلف سازمان فضای مجازی پیرامون تولید محتوا، سازماندهی شبکه‌های مردمی، فرایند‌های اجرایی و … قرار گرفت.

تیم‌های تخصصی حاضر در این رویداد ۴۸ ساعت فرصت خواهند داشت که در حوزه سوژه‌های ارائه شده به تولید محتوا بپردازند. پس از اتمام مهلت ۴۸ ساعته، بهترین آثار با نظر هیئت داوران، انتخاب و در رویداد اختتامیه با حضور مدیران ارشد کشوری و لشکری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

  • منبع خبر : ایکنا