اگر در استفاده از سامانه شاد با مشکل مواجهید، صرفا با شماره ۰۲۱۴۳۰۸۱ و یا اگر مشترک همراه اول هستید، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری با اما و اگرهایی روبه‌رو بود و در نهایت اعلام شد مدارس می‌توانند هم به‌صورت حضوری و آنلاین ادامه یابند، آن هم در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش آنلاین از ماه‌ها پیش اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن شاد کرده و وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد استفاده دانش‌آموزش و معلمان کشور از شاد رایگان خواهد بود.

البته مواردی هم از جمله ارائه سیم‌کارت‌های شاد مطرح شد که محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-  اعلام کرد: سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد نداریم و مردم به تلفن‌هایی که موضوعشان دعوت به فروش سیم‌کارت است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداری تلقی کنند. همراه اول و ایرانسل سیم‌کارت‌هایی تحت عنوان سیم‌کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه‌ی مازادی نباید پرداخت کنند و می‌توانند به پورتال این اپراتورها یا دفاتر و مراکز آنها در سطح کشور مراجعه کنند.

وی در مقابل از ارائه بسته شاد خبر داده و گفته بود: آنچه که ما داریم بسته شاد برای دانش‌آموزان است. این بسته قابلیت فعال‌سازی روی هر سیم‌کارتی را دارد. زمانی که سیم‌کارت دست والدین است، بسته عادی استفاده می‌شود و وقتی که در دست دانش‌آموز قرار می‌گیرد، با یک کد بسته شاد فعال می‌شود. تفاوت بسته شاد با خود شاد این است که یک‌سری پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌وجو با توجه به نیاز دانش‌آموزان روی بسته شاد تعریف شده است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

با وجود این، سوالات زیادی درباره استفاده از سامانه شاد مطرح بود و از این رو جهرمی در اینستاگرام از راه‌اندازی سامانه تماسی خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و همراه اول، برای پاسخگویی به مشکلات سامانه شاد، یک مرکز تماس راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین اگر در استفاده از این سامانه با مشکل مواجهید، لطفا صرفا با مراکز تماس این سامانه به شماره ۰۲۱۴۳۰۸۱ و یا اگر مشترک همراه اول هستید، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • منبع خبر : ایسنا