19 میلیون آمریکایی به صورت روزانه از این نرم‌افزار چینی استفاده می‌کنند.

به نقل از رویترز، لااورل بیلر، قاضی عالی دادگاه سانفرانسیسکو آمریکا شب گذشته اعلام کرد: دولت ‌آمریکا نتوانسته وی را قانع کند تا از تصمیم خود برای  جلوگیری از تحریم وی چت در این کشور کوتاه بیاید.

دولت آمریکا ماه گذشته به فرمان ترامپ اقدام به ممنوع کردن بارگذاری نرم‌افزار ویچت در بسترهای فروش نرم‌افزار گوگل و اپل و دریافت آن توسط کاربران جدید کرد،اما بلافاصله بیلر در حالی که قرار بود این فرمان از روز ۲۰ سپتامبر اجرا شود، به خاطر شکایت کاربران ویچت طی حکمی اولیه جلوی آن را گرفت.

جالب اینجاست که بیلر می‌گوید: بعید است که شکایت جدید از سوی دولت آمریکا بتواند نگاه وی را تغییر داده و از تصمیمش بازگرداند.

وزارت دادگستری آمریکا البته به حکم بیلر اعتراض کرده اما بعید است شاهد اتفاقات جدیدی حداقل تا قبل از ماه دسامبر در این زمینه باشیم.

بر اساس دستور وزارت بازرگانی آمریکا ذیل فرمان ترامپ تراکنش‌های مالی با استفاده از نرم‌افزار وی‌چت نیز باید ممنوع شود و به همین خاطر این نرم‌‌افزار تقریبا برای کاربران آمریکایی بلااستفاده خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید، حکم بیلر باعث می‌شود که استفاده از نرم‌افزار وی‌چت که از نظر دولت آمریکا تهدید علیه امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور است، ادامه یابد.

کاربران ویچت اما می‌گویند: دولت آمریکا به دنبال اعمال محدودیت بی‌سابقه بر بسترهای ارتباطی است و بدون ارائه سند و مصداق وجود خطر برای کاربران آمریکایی ویچت به دنبال مسدود کردن این نرم‌افزار است. ۱۹ میلیون آمریکایی به صورت روزانه از این نرم‌افزار چینی استفاده می‌کنند.

این نرم‌افزار به خصوص برای دانشجویان چینی شاغل به تحصیل در آمریکا، شهروندان آمریکایی که در چین زندگی می‌کنند و اتباع آمریکایی که مراودات شخصی یا تجاری با چینی‌ها دارند بسیار محبوب است

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس