مرکز ماهر اعلام کرده با وجود شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده است.

مرکز ماهر اعلام کرد رخداد حمله مهم سایبری، مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند.

 در ساعات گذشته، اخباری مبنی‌بر حملات سایبری به سازمان‌های دولتی منتشر شد و اینکه این حملات به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخی سازمان‌ها صورت گرفته است. پیرو این اخبار منتشرشده، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای)،  اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: رخداد حمله مهم سایبری، صرفا مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند و مرکز ماهر نیز به‌عنوان پشتیبان آماده کمک‌ها و امدادهای احتمالی مورد نیاز است.

بر اساس برخی تحلیل‌ها و براوردهای فنی، هشدارهای پیشگیرانه برای مسوولین و کارشناسان دولتی در سطح ملی صادر شد که به هیچ وجه به معنای وجود حمله نبوده است. همچنین برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدارها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تست‌های فنی کردند که به‌دلیل احتیاط صورت گرفته است. اگر چه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.

مرکز ماهر اعلام کرده با وجود شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده است.  بخش مهمی از این فعالیت و فعالیت‌های مشابه با همکاری تنگاتنگ مراکز آپا سطح کشور انجام می‌شود که قابل تقدیر و برای مرکز ماهر بسیار کلیدی است. بنابراین برخلاف وجود برخی تنگناهای بودجه‌ای که برای این مراکز ارزشمند به‌وجود آمده است، حمایت‌ها و همکاری‌های مرکز ماهر وزارت ارتباطات با مراکز آپا همچنان استمرار دارد و هرگونه قطع همکاری با مراکز فوق قویا تکذیب می‌شود. مرکز ماهر از هرگونه انتقاد و پیشنهاد کارشناسان جهت بهبود و ارتقاء عملکرد خود استقبال می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا