در پی انجام تست پایداری DNS و انتقال دامین‌های داخلی، پایداری شبکه بیشتر شده و سرعت بازگشایی سایت‌هایی که روی دامنه ir. هستند بالاتر می‌رود.

تست پایداری سیستم DNS دامنه داخلی ir. برگزار شد و با انجام این تست و انتقال دامین‌های داخلی، پایداری شبکه بیشتر شده و سرعت بازگشایی سایت‌هایی که روی دامنه ir. هستند، بالاتر می‌رود.

 دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب‌سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کنید.

پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه‌های پسوندهای متداول com،org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جست‌وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تست پایداری سیستم DNS دامنه داخلی ir. با حضور مشاور وزیر در حوزه پدافند غیرعامل، نمایندگان قرارگاه ثارالله و سازمان پدافند غیرعامل، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات و مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری برگزار شد.

در این تست که فاز اول آن در سالن مانیتورینگ سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری برگزار شد، پایداری انتقال دامین‌های داخلی با همکاری اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت و سیار، شرکت ارتباطات زیرساخت و مناطق ۹ گانه رگولاتوری تست شد. در پی انجام تست پایداری DNS و انتقال دامین‌های داخلی، پایداری شبکه بیشتر شده و سرعت بازگشایی سایت‌هایی که روی دامنه ir. هستند بالاتر می‌رود.

  • منبع خبر : ایسنا