شیوع بیماری کرونا و حضور مداوم و طولانی اعضای خانواده در خانه می‌توانست عامل ایجاد تنش در برخی مواقع شود

به دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده به دلیل کم کردن فعالیت‌های بیرون منزل، ممکن است زمان زیادی را در خانه سپری کنند، در این شرایط این سؤال مطرح می‌شود که چطور در زمان حضورهای طولانی در خانه تنش‌های اعضای خانواده را به حداقل برسانیم؟ که این پرسش را کارشناس انجمن اولیا و مربیان پاسخ داد.

 محسن ایمانی در هفته پیوند انجمن اولیاء و مربیان در تشریح فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان در خصوص تهیه محتوای مناسب برای والدین در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا و حضور مداوم و طولانی اعضای خانواده در خانه می‌توانست عامل ایجاد تنش در برخی مواقع شود، بنابراین در دفتر انجمن اولیا و مربیان تصمیم گرفتیم تدابیری را در مورد این مسئله و موارد این‌چنین که در دوران کرونا به وجود آمده است، بیاندیشیم.

ایمانی افزود: در همین رابطه یکی از شماره‌های مجله پیوند را به چگونگی برقراری ارتباط در خانواده در دوران کرونا اختصاص دادیم. همچنین با دعوت از اساتید و برخی از اعضای صاحب‌نظر انجمن اولیا و مربیان، مدرسان و معلمان پرورشی مدارس اقدام به تهیه کلیپ و بارگذاری محتوی‌های تهیه‌شده در شبکه شاد کردیم تا از این طریق بتوانیم به عبور از این شرایط سخت با کمترین آسیب کمک کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف انجمن اولیا و مربیان انتقال اهداف تربیتی به اولیا است. پس باید والدین دقت کنند تا در فضای منزل از نکاتی که به کمک کارشناسان ما در شبکه شاد بارگذاری می‌شود، بهره بگیرند و علاوه برآن نیازهای خود را به انجمن منتقل کنند تا محتواهایی با توجه به نیاز والدین تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

  • منبع خبر : ایسنا