عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جزئیات جلسه اعضای این فراکسیون با دبیر شورای عالی فضای مجازی را تشریح کرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه 28 فروردین) این فراکسیون،گفت:ابوالحسن فیروز‌آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی میهمان اعضای این فراکسیون بود. وی افزود: وی در این جلسه گزارشی از اقدامات شورای عالی فضای مجازی در سال گذشته و برنامه‌های آتی این شورا به اعضای فراکسیون ارائه کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه راه‌اندازی هر کسب و کار و هر فعالیتی احتیاج به کسب مجوز‌های لازم دارد، تصریح کرد: معتقد هستیم که پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی ملزم هستند که پروانه فعالیت در کشور را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند و به قوانین جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ابوترابی در همین راستا ادامه داد: بنابراین پیام رسان‌های داخلی و خارجی در صورت اخذ مجوز‌های لازم می‌توانند به فعالیت خود در کشور ادامه دهند.لذا همه پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی باید برای فعالیت پروانه فعالیت، دریافت کنند در غیر این صورت اگر مجوز قانونی نگیرند، مانند تمام کشور‌ها از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات اقدامات خوبی در جهت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی انجام داده است، تصریح کرد: وزارت ارتباطات ظرف 3 ماه گذشته اقدامات معجزه آسایی در حوزه فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی انجام داده که ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی 10 برابر شده است یعنی 90 میلیون نفر می‌توانند در پیام‌رسان‌های داخلی عضو شوند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای ارتقاء کیفیت و ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی صورت گرفته، تصریح کرد:با این حال هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم که با کوچ مردم از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی می‌توانیم ظرف چند ماه،کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی را به سطح مطلوبی رسانیم.

ابوترابی با تاکید بر اینکه در این جلسه مطرح شد که چند پیام‌رسان خارجی اعلام کرده‌اند که برای فعالیت در کشور از قوانین ایران تمکین می‌کنند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که برخورد با پیام‌رسان‌های غیرقانونی خارجی انجام شود، پیام‌رسان‌های خارجی بیشتری حاضر شوند برای فعالیت از قوانین ایران تمکین کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تلگرام نیز فیلتر می‌شود، گفت: هر پیام‌رسان خارجی که حاضر نشود از قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند با آن برخورد می‌شود.

  • نویسنده : مدیر
  • منبع خبر : تسنیم