مایکروسافت در فرآیند خرید شرکت «نیوانس» (Nuance)، غول فناوری‌های گفتاری آمریکایی در مرحله مذاکرات پیشرفته قرار دارد و می‌خواهد ۱۶ میلیارد دلار برای خرید این کمپانی هزینه کند. اگرچه هنوز هیچ تضمینی برای نهایی شدن این معامله وجود ندارد، ولی مذاکرات به چنان سطحی رسیده که ممکن است تا چندین روز آینده خبر رسمی آن منتشر شود.

منابع بلومبرگ چیزی درباره علت تمایل مایکروسافت برای خرید نیوانس نگفته‌اند. ولی این معامله می‌تواند مزایای زیادی برای این غول نرم‌افزاری جهان فناوری داشته باشند. نیوانس به خاطر سیستم‌های معروف خود در زمینه تشخیص گفتار با هوش مصنوعی معروف است و مایکروسافت می‌تواند آن‌ها را در محصولات گوناگونش به کار بگیرد.

این معامله امکان فعالیت جدی مایکروسافت در حوزه سلامت و درمان را هم فراهم خواهد کرد. این شرکت پیش‌تر در پروژه‌هایی مثل خدمات ابری برای بخش درمان با نیوانس همکاری کرده بود. در یکی از این پروژه‌ها گفتگوهای پزشک و بیمار به‌صورت خودکار به سوابق پزشکی بیمار اضافه و ذخیره می‌شد.

شاید بد نباشد بدانید نیوانس همان شرکتی بود که زیربنای فنی دستیار صوتی اپل یعنی سیری را فراهم کرد. چنان‌چه این معامله صورت بگیرد، مشکلی برای فناوری‌های عمومی نیوانس از جمله سیستم دیکته صوتی Dragon Anywhere به وجود نمی‌آید. با این حال، هنوز از جزئیات این قرارداد چیزی نمی‌دانیم و مشخص نیست که برنامه مایکروسافت برای بهره‌گیری از این معامله چه خواهد بود.

مایکروسافت چندی قبل گام دیگری برای توسعه فعالیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود برداشت تا با همکاری کوالکام توسعه و پیاده‌سازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را برای توسعه‌دهندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بهبود دهد. مایکروسافت و نیوانس هنوز به درخواست رسانه‌ها برای صحبت درباره این خبر پاسخی نداده‌اند. ولی اگر این معامله با همین رقم ۱۶ میلیارد دلاری نهایی شود، خرید نیوانس پس از خرید ۲۶ میلیارد دلاری لینکدین در سال ۲۰۱۶ به دومین خرید بزرگ تاریخ مایکروسافت تبدیل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتالی تلگرام می‌تواند میلیاردها دلار از کشور خارج کند

بیشتر ببینید: فضای مجازی ترکیه قسمت ۱ – وضعیت مواضع گروه های ترک برابر قانون های محدود کننده

  • منبع خبر : سایت دیجیاتو