رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کاهش چشمگیر جرائم اقتصادی با مسدود سازی پیام رسان تلگرام خبر داد و گفت: از زمانی که این اقدام صورت گرفته میزان جرایم اخلاقی نیز ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کاهش چشمگیر جرائم اقتصادی با مسدود سازی پیام رسان تلگرام خبر داد و گفت: از زمانی که این اقدام صورت گرفته میزان جرایم اخلاقی نیز ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پیرامون آثار مثبت و تاثیرگذار پیام رسان‌های داخلی بر امنیت کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرور فنی این پیام رسان‌ها در داخل کشور قرار دارد به همین دلیل ریسک اقدامات مجرمانه نیز نیز به شدت پائین آمده است.

وی افزود: مسلمأ کسی که در این پیام رسان‌ها کار می‌کند جرات نمی‌کند که به راحتی درگاه جعلی بانک راه اندازی کند، فروشگاه‌های غیر مجاز دائر کند، اطلاعات خصوصی مردم را سرقت یا برای کاربران مزاحمت ایجاد کرده و به کسی توهین کند. رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: آنها می‌دانند که اطلاعات او در سرور داخل کشور است و فرد متضرر برای احقاق حق خود و پیشگیری از ادامه جرم می‌تواند با پیگیری حقوقی اقامه دعوا کرده و سریعتر مجرم را شناسائی کند .

وی تصریح کرد: این درحالی بود که اگر کسی در شبکه اجتماعی تلگرام به فرد دیگری آسیب می‌زد، فرد آسیب دیده نمی‌توانست به اطلاعات فرد مجرم دسترسی پیدا کند و همین سبب ایجاد حریم امن برای مجرمان شده و بستری برای اقدامات مجرمانه فراهم کرده بود.

سرهنگ مرتضوی از کاهش چشمگیر جرایم اقتصادی با مسدود سازی پیام رسان تلگرام خبر داد و افزود: از زمانی که این اقدام صورت گرفته میزان جرایم اخلاقی نیز 80 درصد کاهش پیدا کرده است که این خبر بسیار خوبی برای کاربران شبکه های اجتماعی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مردم با خروج از شبکه‌های اجتماعی خارجی و ورود به شبکه‌های داخلی می‌توانند به امنیت بیشتر خود کمک کنند، اظهار داشت: شهروندان مطمئن باشند شبکه‌های اجتماعی خارجی ، هیچ سرویس و یا خدمت امنیتی به آنان نمی‌دهند اما با ایجاد شبکه‌های داخلی این اطمینان خاطر وجود دارد که مردم از این پس در یک فضای امن‌تر و راحت‌تری کار کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به مطرح شدن شایعاتی مبنی بر امن نبودن پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد و باید گفت، این شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند که امن نیستند برای اینکه نفس و هدف اصلی آنها تخلیه اطلاعات شهروندان است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس