عضو مجلس خبرگان رهبری: امروز فضای مجازی بستر امنی برای انجام اشاعه فحشا شده ‌و این موضوع به شکل بدی در حال انجام است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،با اشاره به آیه 60 و 61 سوره مومنون اظهار […]

عضو مجلس خبرگان رهبری: امروز فضای مجازی بستر امنی برای انجام اشاعه فحشا شده ‌و این موضوع به شکل بدی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،با اشاره به آیه 60 و 61 سوره مومنون اظهار داشت: انسان‌های مؤمن درراه خدا انفاق کرده و در زمینه کارهای خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و دل نگران روزی هستند که به سوی خدا باز می‌گردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) افزود: خدایا ما را از بنده‌های خوب خود قرار بده همان افرادی که از آن‌ها در آیات الهی تمجید کردی.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: هرگاه خواستی کار خوبی انجام بدی در انجام آن شتاب کن چون هنگامی که انسان قصد کار خوبی دارد شیطان تلاش می‌کند وی را از آن منصرف کند،پس ازانجام کار خیر به انسان گفته می‌شود اینقدر کار تو خوب بود که پس از آن گناهی انجام دهی خداوند تو را می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 99 و 100 سوره مومنون ادامه داد: مفسرین گفتند برزخ عالمی دارای ویژگی‌های خاصی است و افرادی که از دنیا می‌روند پیش از قیامت در عالم برزخ زندگی می‌کنند.

مفسر قرآن کریم با قرائت آیه 101 سوره مومنون گفت: هنگامی که قیامت فرا برسد نسبت‌های خویشاوندی دیگر مؤثر نیست و اشخاص از یکدیگر سؤال نمی‌کنند چون هیچ کس به درد دیگری نمی‌خورد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: روز قیامت اموال به داد انسان نمی‌رسد و دوستان صمیمی به فکر یکدیگر نیستند و فرصتی برای عذرخواهی وجود ندارد و در آن روز وسایلی که در دنیا به کار می‌آمد از کار می‌افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه 19 سوره نور گفت: کسانی که دوست دارند بدی‌ها در جامعه ترویج شود گرفتار عذاب بدی در دنیا و آخرت می‌شوند، علاقه به زشتی‌ها به دو صورت انجام می‌شود که یکی شخصی علاقه به ترویج کار زشت دارد وهمچنین کار زشت دیگران را بازگو می‌کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امروز فضای مجازی بستر امنی برای انجام اشاعه فحشا شده است و این موضوع به شکل بدی در حال انجام است،دولت موظف است نسبت به سامان دهی فضای مجازی تلاش کند.

وی با اشاره به آیه 22 سوره نورتصریح کرد: برای اینکه خدا ما را ببخشد باید از یکدیگر بگذریم و همدیگر را عفو کنیم تا خدا هم از ما بگذرد.

مفسر قرآن کریم با اشاره به حدیثی از رسول خداگفت: به خدا که جان من در قبضه قدرت اوست سه چیز است که اگر از من بخواهند قسم برآن بخورم، می‌خورم نخست اینکه صدقه دادن مال کسی را کم نمی‌کند و همچنین هیچ کسی ازظلمی که به وی شده عفو نمی‌کند مگر اینکه خداوند فردای قیامت عزت وی را زیاد می‌کند و هرکسی از دیگران درخواستی کند دری ازاحتیاج را به سوی خود گشوده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم