گوگل، فیس بوک و توئیتر در سه ماه بیش از ۳۰ میلیون پست حاوی محتوای غیرقانونی و اهانت آمیز را حذف کردند. فیس بوک، گوگل و توئیتر پس از گزارش هایی درباره محتوای غیرقانونی و اهانت آمیز در این شبکه ها، مجبور شده اند بیش از ۳۰ میلیون پست را در سه ماهه نخست سال حذف […]
گوگل، فیس بوک و توئیتر در سه ماه بیش از ۳۰ میلیون پست حاوی محتوای غیرقانونی و اهانت آمیز را حذف کردند.
فیس بوک، گوگل و توئیتر پس از گزارش هایی درباره محتوای غیرقانونی و اهانت آمیز در این شبکه ها، مجبور شده اند بیش از ۳۰ میلیون پست را در سه ماهه نخست سال حذف کنند.
این سه شرکت فناوری در برابر کمیته دانش و فناوری پارلمان انگلیس حاضر شدند تا درباره نحوه مقابله با اخبار جعلی، مطالب اهانت آمیز و تروریستی توضیحاتی ارائه کنند.
درهمین راستا کریم پالانت مدیر سیاست های عمومی فیس بوک در انگلیس اعلام کرد این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰ میلیون تصاویر غیراخلاقی را حذف کرده است. به گفته او با توجه به قوانین، سخنان اهانت آمیز میلیون ها پست در فاصله بین ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ حذف شدند. این در حالی است که در سه ماهه آخر ۲۰۱۷ نیز ۵۰۰ هزار پست حذف شده بودند.
فیس بوک اعلام کرده مشغول افزایش تعداد بازرسان محتوا و کارمندان بخش ایمنی خود است. درهمین راستا تعهد کرده تا پایان سال، ۲۰۰ هزار کارمند محتوای این شبکه اجتماعی را به طور جهانی رصد و بررسی کنند.
این درحالی است که «شینید مک سویینی» نائب رییس ارتباطات و سیاست های عمومی توئیتر به این کمیته اعلام کرد تاکنون در این شبکه اجتماعی حدود یک میلیون حساب کاربری حذف شده که از ۲۰۱۵ میلادی محتوای تروریستی منتشر می کنند. از این تعداد، ۲۷۵ هزار حساب کاربری در ۶ ماه دوم ۲۰۱۷ میلادی حذف شده اند.
همچنین الزویر کلیر لایلی مدیر بخش امنیت کودک در Google UK نیز اعلام کرد از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی ۷.۷ میلیون ویدئو را از یوتیوب حذف شده است. به گفته لایلی یوتیوب با استفاده از الگوریتم های ماشین یادگیری محتوای غیرقانونی و اهانت آمیز را رصد می کند تا به سرعت حذف شود.
همچنین این شرکت نیز اعلام کرده تا پایان سال حدود ۱۰ هزار بازرس را برای بازرسی و رصد محتوا استخدام می کند.
- منبع خبر : خبرگزاری مهر
Wednesday, 11 December , 2024