چند روز پس از درخواست وزارت فناوری اطلاعات هند برای لغو تغییرات جدید در حریم خصوصی واتس‌اپ، مدیران فیس بوک به پاسخگویی در برابر کمیته پارلمانی این کشور درباره سیاست حریم خصوصی این سرویس پیام رسان پرداختند.

یکی از اعضای این کمیته به خبرنگاران گفت: این کمیته از فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ- پرسید چرا فیس بوک شرایط حریم خصوصی واتس‌اپ را تغییر می دهد و این موضوع چه تاثیری روی کاربران خواهد داشت.

این نماینده هندی که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد: اعضای کمیته می خواستند بدانند تغییر سیاست حریم خصوصی چه تاثیری بر مصرف کنندگان هندی خواهد داشت.

یک سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد این شرکت نظراتش را ارایه کرد و به همکاری با این کمیته در آینده ادامه می دهد.

هند با ۴۰۰ میلیون کاربر، بزرگترین بازار واتس‌اپ است و این سرویس پیام رسان نقشه های بزرگی برای فضای پرداخت دیجیتالی شامل فروش بیمه سلامت از طریق شرکایش دارد.

واتس‌اپ ماه جاری با ارسال اطلاعیه ای به کاربرانش درباره تغییرات جدید حریم خصوصی که تحت آن اطلاعات کاربر شامل شماره تلفن و مکان با فیس بوک و زیرمجموعه اش به اشتراک گذاشته می شود، طوفان به پا کرد. در پی نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی، اپلیکیشنهای رقیب مانند سیگنال و تلگرام با رشد شمار کاربران جدید روبرو شدند و واتس‌اپ هفته گذشته تصمیم گرفت زمان اجرای این تغییرات را از فوریه به ماه مه به تاخیر بیاندازد.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک سال گذشته ۵.۷ میلیارد دلار در واحد دیجیتالی شرکت ریلاینس اینداستریز سرمایه گذاری کرد که با هدف جذب دهها میلیون مغازه دار سنتی هندی برای استفاده از سرویس پرداخت دیجیتال از طریق واتس‌اپ صورت گرفت.

 

  • منبع خبر : ایسنا