روزنامه، رادیو، تلویزیون و… از جمله ابزارهای پیام‌رسانی محسوب می‌شوند که در این میان برخی اپلیکیشن‌های نوظهور از جمله واتس‌اپ و تلگرام توانسته‌اند نام خود را به‌عنوان نسل نوین ابزارهای پیام‌رسان معرفی کنند. آمارها نشان می‌دهد، در پایان سال 2018 میلادی بیش از 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از واتس‌اپ استفاده می‌کردند و 24 […]

روزنامه، رادیو، تلویزیون و… از جمله ابزارهای پیام‌رسانی محسوب می‌شوند که در این میان برخی اپلیکیشن‌های نوظهور از جمله واتس‌اپ و تلگرام توانسته‌اند نام خود را به‌عنوان نسل نوین ابزارهای پیام‌رسان معرفی کنند. آمارها نشان می‌دهد، در پایان سال 2018 میلادی بیش از 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از واتس‌اپ استفاده می‌کردند و 24 درصد مراکز بازاریابی جهان علاوه بر انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها و …در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هم حاضر بودند

با این روند پیش‌بینی شده است در سال 2020 میلادی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌ ازای هر یک از مشترکان خود بتوانند درآمدی بالغ بر 15 دلار به دست آورند و این روند به گونه‌ای پیش می‌رود که در سال 2021 میلادی بیش از 2.48 میلیارد نفر از مردم جهان یک نمونه از این اپلیکیشن‌ها را به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند.
شش مورد از هر 10 اپلیکیشن محبوب در جهان را پیام‌رسان‌ها تشکیل می‌دهند و در این میان گفته می‌شود میزان محبوبیت آنها از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام 20 درصد بیشتر شده است. کاربران جهانی از ابتدا تاکنون بیش از 4 میلیارد بار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را دانلود کرده‌اند و 97 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در طول هفته یکی از انواع پیام‌ها را ارسال می‌کنند.
طبق آخرین آمار جهانی، گروه سنی 18 تا 24 سال در طول یک هفته به طور میانگین 128 پیام می‌فرستد که این رقم برای گروه سنی 25 تا 34 سال 75 پیام و برای گروه سنی 35 تا 44 سال هم 52 پیام اعلام شده است. در سال 2018 میلادی هر شهروند امریکایی به طور میانگین 2 هزار و 819 پیام متنی را در طول ماه دریافت و ارسال کرده است. بنابراین می‌توان گفت هر امریکایی سال گذشته روزانه 94 پیام ارسال و دریافت کرده است که این رقم برای او در طول یک سال گذشته 33 هزار و 834 پیام محاسبه می‌شود.

  • منبع خبر : ایران خبر