روزنامه، رادیو، تلویزیون و… از جمله ابزارهای پیامرسانی محسوب میشوند که در این میان برخی اپلیکیشنهای نوظهور از جمله واتساپ و تلگرام توانستهاند نام خود را بهعنوان نسل نوین ابزارهای پیامرسان معرفی کنند. آمارها نشان میدهد، در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از واتساپ استفاده میکردند و ۲۴ […]
روزنامه، رادیو، تلویزیون و… از جمله ابزارهای پیامرسانی محسوب میشوند که در این میان برخی اپلیکیشنهای نوظهور از جمله واتساپ و تلگرام توانستهاند نام خود را بهعنوان نسل نوین ابزارهای پیامرسان معرفی کنند. آمارها نشان میدهد، در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از واتساپ استفاده میکردند و ۲۴ درصد مراکز بازاریابی جهان علاوه بر انتشار آگهیهای تبلیغاتی در روزنامهها و …در اپلیکیشنهای پیامرسان هم حاضر بودند
با این روند پیشبینی شده است در سال ۲۰۲۰ میلادی اپلیکیشنهای پیامرسان به ازای هر یک از مشترکان خود بتوانند درآمدی بالغ بر ۱۵ دلار به دست آورند و این روند به گونهای پیش میرود که در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲.۴۸ میلیارد نفر از مردم جهان یک نمونه از این اپلیکیشنها را بهصورت روزانه استفاده میکنند.
شش مورد از هر ۱۰ اپلیکیشن محبوب در جهان را پیامرسانها تشکیل میدهند و در این میان گفته میشود میزان محبوبیت آنها از شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام ۲۰ درصد بیشتر شده است. کاربران جهانی از ابتدا تاکنون بیش از ۴ میلیارد بار اپلیکیشنهای پیامرسان را دانلود کردهاند و ۹۷ درصد صاحبان گوشیهای هوشمند در طول هفته یکی از انواع پیامها را ارسال میکنند.
طبق آخرین آمار جهانی، گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در طول یک هفته به طور میانگین ۱۲۸ پیام میفرستد که این رقم برای گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال ۷۵ پیام و برای گروه سنی ۳۵ تا ۴۴ سال هم ۵۲ پیام اعلام شده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی هر شهروند امریکایی به طور میانگین ۲ هزار و ۸۱۹ پیام متنی را در طول ماه دریافت و ارسال کرده است. بنابراین میتوان گفت هر امریکایی سال گذشته روزانه ۹۴ پیام ارسال و دریافت کرده است که این رقم برای او در طول یک سال گذشته ۳۳ هزار و ۸۳۴ پیام محاسبه میشود.
- منبع خبر : ایران خبر
Saturday, 10 May , 2025