دادگاهی در مسکو شرکت گوگل را به دلیل نقض مقررات روسیه در خصوص محتوای ممنوع، جمعا ۱۴ میلیون روبل (۱۹۰ هزار و ۳۹۸ دلار) جریمه کرد.

روسیه به طور مرتب غولهای شبکه اجتماعی را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع جریمه کرده و به دنبال وادار کردن شرکتهای فناوری خارجی برای تاسیس دفتر در این کشور است.
دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو اعلام کرد گوگل پنج جریمه شامل چهار میلیون روبل، ۱.۵ میلیون روبل، پنج میلیون روبل، ۱.۵ میلیون روبل و دو میلیون روبل دریافت کرده است.
سخنگوی گوگل دو جریمه اول را تایید کرد اما توضیحات بیشتری نداد.
روسیه گوگل را در یک سال گذشته به دلایل مختلف از عدم حذف محتوایی که غیرقانونی شناخته شده تا کوتاهی در بومی سازی اطلاعات کاربران به دفعات مبالغ اندکی جریمه کرده است.
گوگل همچنین با حکم یک دادگاه ملزم شده است حساب یوتیوب شبکه تلویزیونی زارگراد -متعلق به کنستانتین مالوفیف که تحت تحریمهای آمریکا آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد – را رفع مسدودیت کند.
بر اساس گزارش رویترز، دادگاه تجدیدنظر قرار است ۲۰ سپتامبر برگزار شود. شبکه تلویزیون زارگراد دوشنبه هفته جاری اعلام کرد مذاکرات با گوگل را که مالک یوتیوب است، رها کرده است و این شرکت آمریکایی را به کش دادن مذاکرات متهم کرد.

  • منبع خبر : ایسنا