رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: پس از پا گرفتن واقعی پیام‌رسان‌های داخلی، وضعیت تلگرام مثل وایبر می‌شود که فیلتر نیست اما کسی هم در آن حضور ندارد. رمضانعلی سبحانی‌فر رییس کمیته مخابرات مجلس امروز از احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده خبر داده و گفته: در پی افزایش تدریجی امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی […]

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: پس از پا گرفتن واقعی پیام‌رسان‌های داخلی، وضعیت تلگرام مثل وایبر می‌شود که فیلتر نیست اما کسی هم در آن حضور ندارد.

رمضانعلی سبحانی‌فر رییس کمیته مخابرات مجلس امروز از احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده خبر داده و گفته: در پی افزایش تدریجی امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی که طی چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد رفع فیلتر تلگرام نیز قوت خواهد گرفت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در این باره، توضیح داد: در پاسخ به سوالی درباره اینکه مطرح شدن موضوع احتمال رفع فیلتر تلگرام در ایران، وایبر را به عنوان سرنوشت تلگرام در ایران مثال زدم و گفتم با برنامه‌ای که برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی در دست انجام است اگر نتیجه این شود که  پیام‌رسان های داخلی سرویس بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی ارایه کنند دیگر موضوع فیلتر کردن یا نکردن سرویس‌های خارجی  معنا ندارد؛ مانند اینکه اکنون وایبر در ایران فیلتر نیست اما کسی در آن حضور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عضویت شما در کارگروه فیلترینگ گمانه زنی هایی از مستند بودن اظهارنظر اخیرتان بر اطلاعات غیررسمی مدیریتی مطرح شد، گفت: تنها اطلاعی که دارم و براساس آن صحبت کردم برنامه جدی‌ برای تقویت و افزایش ظرفیت پیام رسان های بومی است.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس