کره جنوبی به اولین کشور جهان مبدل شد که پارلمان آن برای قانونمند شدن فروشگاه‌های آنلاین دو شرکت اپل و گوگل قانون وضع کرده است.

 بر اساس مصوبه پارلمان کره جنوبی اپ استورهای اپل و گوگل حق ندارند توسعه دهندگان نرم افزار را مجبور به استفاده از سیستم های پرداخت انحصاری خود کنند. بر این اساس، اپل و گوگل نمی توانند کمیسیون های مدنظر خود را به زور از طریق خریدهای درون برنامه ای دریافت کنند.

بر اساس مفاد قانون کسب و کار مخابرات، مالکان اپ استورهای اپل و گوگل نمی توانند استفاده از سیستم های پرداخت خاص خود را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان تحمیل کنند تا از تسلط خود بر بازار اپ استورها سوءاستفاده کنند.

گوگل و اپل همچنین حق ندارند انتشار نظرات و دیدگاه های کاربران اپ استورها را به تاخیر انداخته و در این زمینه محدودیت اعمال کنند.

مخالفت با عملکرد انحصارطلبانه اپ استورهای اپل و گوگل در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است. این دو شرکت بابت خرید هر برنامه از توسعه دهندگان و برنامه نویسان ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می کنند. بسیاری از برنامه نویسان معتقدند اپل و گوگل کمیسیون زیادی دریافت می کنند و نباید با راه اندازی سیستم های خرید درون برنامه ای اختصاصی خود برنامه نویسان نیز مخالفت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس