اعتماد مهندسی ، سرعت بخشیدن به رشد و ایجاد تغییرات، سه گرایش اصلی در چرخه Hype Gartner برای فناوری‌های نوظهور هستند که سازمان‌ها را به کشف فناوری‌های در حال ظهور مانند نشانه‌های غیرقابل نفوذ (NFT) ، ابر قدرتمند ، بافت داده ، هوش مصنوعی مولد و شبکه‌های ترکیبی برای کمک به مزیت رقابتی امن سوق خواهد داد.

نوآوری در فناوری یک عامل کلیدی برای تمایز رقابتی است و کاتالیزور برای تغییر بسیاری از صنایع می‌باشد. برایان برک ، معاون تحقیق در گارتنر ، گفت: فناوری‌های پیشرفته به‌طور مداوم ظاهر می‌شوند و حتی نوآورانه‌ترین سازمان‌ها را نیز به چالش می‌کشد.

سازمان‌های پیشرو در این سال بر روی تکنولوژی‌های در حال ظهور تکیه خواهند کرد تا به ایجاد اعتماد و فرصت‌های رشد جدید در مقابل پیش‌زمینه‌ای از تداوم تغییر استراتژیک و عدم اطمینان اقتصادی دست یابند.

ملیسا دیویس, رئیس تحقیقات در گارتنر, گفت: ” وقتی سازمان‌ها به تمرکز خود بر روی تغییر تجارت دیجیتال ادامه می‌دهند, باید تغییرات را سرعت بخشیده و با توجه به فن‌آوری‌های در حال ظهور آن را قطع کنند. “

اعتماد مهندسی 
اعتماد نیاز به امنیت و قابلیت اطمینان دارد. بااین‌حال، همچنین می‌تواند برای ایجاد نوآوری‌ها به‌عنوان یک هسته انعطاف‌پذیر و پایه‌ای برای IT جهت رساندن ارزش کسب‌وکار نیز گسترش یابد. این بنیاد باید شامل روش‌های مهندسی‌شده، قابل تکرار، قابل‌اطمینانی، ثابت و قابل قیاس و نوآوری‌ها باشد.

به‌عنوان‌مثال ، بازار فناوری و خدمات دیجیتال و ابری در حال حاضر تحت سلطه ارائه‌دهندگان آمریکایی و آسیایی است. درنتیجه ، بسیاری از شرکت‌های اروپایی داده‌های خود را در این مناطق ذخیره می‌کنند که باعث ایجاد ناراحتی سیاسی و همچنین نگرانی در مورد حفظ کنترل داده‌ها و رعایت مقررات محلی می‌شود. کشورها می‌توانند برای دستیابی به حاکمیت دیجیتالی و داده‌ها از یک ابر مستقل استفاده کنند ، که به‌نوبه خود الزامات قانونی را برای اعمال کنترل‌های حفاظت از داده‌ها ، الزامات اقامت ، حمایت گرایی و جمع‌آوری اطلاعات فراهم می‌کند.

فناوری‌هایی که باید برای مهندسی اعتماد مورداستفاده قرار گیرد عبارت‌اند از ابر حاکم ، NFT ، قوانین قابل‌خواندن توسط ماشین ، هویت غیرمتمرکز ، منابع مالی غیرمتمرکز ، رمزگذاری همومورفیک ، مدیریت فراداده فعال ، بافت داده ، مرکز حوادث در زمان واقعی و برنامه‌های ارتباطی کارکنان.

سرعت بخشیدن به رشد 
پس از ایجاد کسب‌وکار اصلی مورد اعتماد ، بهبود و رشد ممکن است اتفاق بیفتد. سازمان‌ها باید ریسک فناوری را با میل به ریسک تجاری متعادل کنند تا از دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت اطمینان حاصل شود. هنگامی‌که هسته تحت هدایت نوآوری در حال افزایش است ، رشد شتاب‌دار تحویل و ارزش را افزایش می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال ، هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور است که صنعت داروسازی از آن برای کاهش هزینه‌ها و زمان در کشف دارو استفاده می‌کند. تا سال ۲۰۲۵ ، بیش از ۳۰ درصد از داروها و مواد جدید به‌طور سیستماتیک با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی کشف می‌شود. هوش مصنوعی تولیدی نه‌تنها طراحی را در بسیاری از زمینه‌ها تقویت و تسریع می‌کند. همچنین این پتانسیل را دارد که طرح‌های جدیدی را اختراع کند که ممکن است بشر ازدست‌داده باشد.

برای تسریع در رشد ، فناوری‌های زیر باید موردبررسی قرار گیرد: چند تجربه ، ابر صنعت ، نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین کوانتومی ، هوش مصنوعی مولد و انسان‌های دیجیتال.

تغییر مجسمه‌سازی 
تغییر به‌طور سنتی مخرب است و اغلب با هرج‌ومرج مرتبط است ، اما سازمان‌ها می‌توانند از نوآوری برای ایجاد تغییر و ایجاد نظم در هرج‌ومرج استفاده کنند. هنر این است که نیازهای تغییر را پیش‌بینی و تنظیم کنید.

به‌عنوان‌مثال ، برنامه‌های تجاری ترکیبی ، تطبیق بهتری از تجربیات برنامه را با یک زمینه تجاری متغیر و عملیاتی فراهم می‌کند. مشاغل کامپوزیتی که بر اساس فناوری کاربردهای ترکیبی پایه‌گذاری شده و با تفکر ترکیبی ساخته‌شده‌اند ، سازمان‌ها را در تشخیص و بهره‌برداری از فرصت‌های تجاری ، پاسخگویی به اختلالات غیرمنتظره و برآورده ساختن خواسته‌های متغیر مشتریان با سرعت خود و حفظ وفاداری خود قرار می‌دهد.

سازمان‌هایی که به دنبال ایجاد تغییر هستند باید برنامه‌های ترکیبی ، شبکه‌های ترکیبی ، طراحی تقویت‌شده باهوش مصنوعی ، مهندسی نرم‌افزار تقویت‌شده باهوش مصنوعی ، هوش مصنوعی با علم فیزیک ، مهندسی نفوذ ، ابزارهای مهندسی پلت فرم دیجیتالی ، نام‌گذاری داده‌ها و برنامه‌های کاربردی را در نظر بگیرند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا