با استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در برنامه تلویزیونی متصل به شبکه (CTV) و بهره‌برداری ۵ نفره "RapidFire"، که از کارمندان صنعت فن‌آوری پیشرفته ساخته شده‌است، ۱۰ میلیون دلار درآمد از آگهی ماهانه ایجاد کرده است.

CTV یک بخش نوظهور از بازار تبلیغات دیجیتال است. تخمین زده می‌شود که در ایالات‌متحده ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده‌است. آناتومی این آگهی تبلیغاتی در گزارش جدیدی توسط روش اطلاعات رسانه‌ای (MMI) با عنوان گزارش تحقیقی CTV ‎/ OTT ثبت شده‌است. کلاه بردارها (Ad) تمایل دارند که از این پول پیروی کنند و CTV نشان‌دهنده یک محیط سودآور است. در واقع، MMI با ضریب خطای ۳ درصدی تخمین می‌زند که ۵۰ درصد کل ترافیک هوایی که برای مزایده در بازار موجود است جعلی است.

بازار تبلیغات دیجیتالی بازار یک بازار جهانی رو به رشد است که در طول دو دهه اخیر رشد اکوسیستم دیجیتال را پی‌گیری کرده‌است. مدیران صنعت Adtech اغلب این را مورد بحث قرار می‌دهند و نوعاً نشان می‌دهند که رقم واقعی به ۱۰ میلیارد دلار نزدیک‌تر است. با این حال، منتقدان تخمین می‌زنند که شواهد کمی برای ادعای خود ارائه کنند.

اداره تبلیغات اینترنتی IAB، که فروشندگان تکنولوژی تبلیغات و ناشران دیجیتال را نمایش می‌دهد، به طور عمومی به شماره‌ای که ماهیت کدر این موضوع را نشان می‌دهد، متعهد نمی‌شود، زمانی که صدای  حامیان تبلیغات دیجیتال در طول ۲۰ سال گذشته بانده شده این است که هرچیزی که قابل‌اندازه‌گیری نباشد نمی‌تواند مدیریت شود.

این کلاهبرداری چگونه کار می‌کند و به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم به مخاطبان خاصی در بازاری که حدود ۱۲ میلیارد دلار در آمریکا ارزش دارد، دسترسی داشته باشند. روشی که سیستم باید کار کند این است که زمانی که یک فرد یا خانواده شروع به پخش قسمتی از برنامه‌نویسی پشتیبانی شده می‌کند، این برنامه درخواست پیشنهاد قیمت برای همه برنامه‌های تبلیغاتی تعیین‌شده برای تمام برنامه‌ها را ارسال می‌کند.

” برای مثال, اگر شما از یک app آنلاین استفاده می‌کنید, و شما در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای هستید, که ۲۲ دقیقه از تبلیغات در ۴ برنامه تبلیغاتی پخش می‌شود, که در مجموع ۱۶ تا از تبلیغات ویدئویی سی و دوم پخش می‌شود. در این سناریو, این برنامه, درخواست برای تمامی ۱۶ نمایش آگهی در ابتدای جریان را ارسال خواهد کرد. تمام برداشت پر شده, ویدئوی تبلیغاتی را قبل از اولین شکست تبلیغ به سرور چسباندن تبلیغ (SSAI) تحویل خواهد داد. این کار کمک می‌کند تا برنامه پخش زنده یک تجربه مشاهده یکپارچه برای کاربر را تضمین کند, بدون هیچ تاخیری بین محتوا, تبلیغات, و بازگشت به محتوا. و این وضعیت به طور ایده‌آل در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه اتفاق می‌افتد.”

به گفته MMI، هیچ bot یا app برای monetise ترافیک تقلبی الزامی نیست.  آن‌ها می‌گویند: ” از آنجایی که مبادلات برای فروشندگان API برای عبور از پیشنهاد قیمت در فرمت JSON، موثرترین و در عین حال غیر اخلاقی است، روش ارسال درخواست پیشنهاد قیمت با یک اسکریپت پیتون که به طور سیستماتیک پارامترها را جایگزین می‌کند، انجام میشود. این موارد غالباً “درخواست” فانتوم ” خوانده می‌شوند.

” از آنجا که تبلیغ ad قصد ندارد به یک وسیله مصرف‌کننده تحویل داده شود، بلکه یک سرور چسباندن تبلیغ است، هیچ سیگنال روشنی برای تایید هویت نمایش یا نمایش پیکسل وجود ندارد.  عبارت “RapidFire” منعکس‌کننده سرعتی است که در آن این فرآیند را می‌توان به کارگزار stitching ارسال کرد.

براساس گزارش MMI، فن‌آوری تایید تبلیغات سنتی کاربرد محدودی در برابر تقلب دارد چرا که نوعاً به کاهش عوامل نامعتبر کاربر و آدرس‌های IP از طریق جریان مناقصه تکیه دارد.
بدون هیچ ارزیابی یا تایید طرف مشتری برای تعداد آگهی‌های وارد شده، تیم HyperCast توانست تعداد درخواست‌ها ارسال‌شده را افزایش دهد.

به گفته MMI، این تیم به بررسی مکانیک تراکنش سرورها از جمله تاخیر، درخواست‌ها، و از دست دادن فرصت‌های پیشنهادی برای به حداکثر رساندن سرعت اجرای آن‌ها می‌پردازد. Utilising یک سیستم جریان نقدینگی پیچیده را ایجاد می‌کند، همچنین خدمات  فاکتور و یک شبکه جهانی از مشتریان را به کار گرفته‌است.

طبق گفته MMI، پنج عضو این تیم در ad، مدیریت، و RTB کار کرده و توانستند یک عملیات جعل بسیار سودآور را انجام دهند. MMI می‌گوید: کلید کار کردن به عنوان یک “شبکه” یا “aggregator” برای ایجاد درجه‌ای از جدایی از منبع ترافیک است.
مشتریان اصلی HyperCast مبادلات تجاری غربی هستند که در آن‌ها آمریکا، CA، انگلیس و اتحادیه آفریقا را فراهم می‌کنند. Shailin Dhar، مدیر عامل شرکت Digital، پیش از انتشار این گزارش، مشکلات را در هدایت این چالش‌ها از دیدگاه یک بازاریاب به رسمیت شناخت.

او فعالان دیجیتال گفت: ” اگر شما به سابقه آموزشی اکثر افراد در بازاریابی این روزها نگاه کنید، نوعی از علوم اجتماعی، ارتباطات، بازاریابی، و شاید حتی تبلیغات است، اما به ندرت آن علم رایانه یا برنامه‌های وب یا هر چیزی شبیه آن است.” گارتنر معاونت و تحلیلگر لیزی Foo که در یک فیلم کوتاه یک ملت دیجیتال ظاهر می‌شود، گفت که سازمان‌هایی که به طور موثر بر مساله گسترده‌تر تقلب در تبلیغات می‌پردازند، انواع مختلفی از رشته‌ها را به هم نزدیک می‌کنند.

آن‌ها هویت و مدیریت دسترسی را به هم نزدیک می‌کنند. که  زیرساخت و تیم‌های امنیتی سایبری خود را در کنار قانونی و انطباق، تجربه مشتری، بازاریابی، پشتیبانی مشتری، امور مالی، و متخصصان اطلاعاتی که به برخی از تکنیک‌های پیشرفته برای شناسایی و کاهش بالقوه تقلب متخصص هستند، می‌آورند.”

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا