آمریکا جهت ایجاد امنیت سایبری بیشتر و برای از بین بردن شکاف سواد سایبری مشاغل مختلف، دوره های آگاه سازی سایبری در مدارس راه اندازی می کند. دولت آمریکا برای افزایش امنیت سایبری و آموزش کودکان از سن پنج سالگی بودجه ای را برای مدارس اختصاص داده است.

یک مرکز سایبری و بنیاد تحقیقاتی که آموزش و نوآوری های فنی را ترویج می دهد برای انجام اینکار انتخاب شده است و این مرکز به دنبال ایجاد یکپارچگی بین موسسات دولتی، خصوصی و دانشگاهی است. سرفصل های امنیت سایبری، استانداردهایی است که باید به کودکان از مهد کودک تا کلاس دوازدهم آموزش داده شود.  بودجه این برنامه توسط وزارت امنیت داخلی تأمین می شود، آنها امید دارند که این کار کودکان را تشویق می کند تا از سنین پایین به دنبال حرفه ای در زمینه امنیت سایبری باشند.

کوین نولتن مدیر اطلاع رسانی مرکز نوآوری سایبری، در گفتگو با خبرگزاری دیلی سوئیگ گفت آموزش امنیت سایبری به اندازه سایر مهارت های زندگی مهم است که مدارس آموزش می دهند. نولتن گفت: موضوعی که ما متوجه شدیم این است آنچه در خصوص امنیت سایبری در سطوح مختلف در مدارس تدریس می شود، یکپارچگی و نظم وجود ندارد.

 به عنوان مثال در آموزش ریاضی به دانش آموزان استانداردهای مهمی وجود دارد زیرا به معلمان و مربیان مقاطع بالاتر  راهنمایی می کند که دانش آموزان در چه مقطعی از سال تحصیلی چه چیزی را آموزش دهند. استانداردسازی در تدریس امنیت سایبری راهنمایی است که می گوید دانش آموز قبل از رفتن  به سال تحصیلی جدید باید این مفاهیم را بدانند.

موضوعی که در حال حاضر وجود دارد عدم وجود استانداردهای آموزشی در زمینه آموزش امنیت سایبری در جهان است. انجمن معلمان علوم رایانه با ایجاد استانداردهای علوم رایانه کار خارق العاده ای انجام دادند و این استانداردها در سراسر امریکا به طور گسترده پذیرفته شده است، اما ما هنوز فاقد استانداردهای امنیت سایبری هستیم. نولتن افزود: هدف این است که ایالت های سراسر کشور چارچوب واستاندارهای آموزش امنیت سایبری در مدارس را تصویب کنند.

پایه گذاری محکم 
با تمرکز ویژه بر موسساتی با هزینه های مناسب این برنامه برای مدارس رایگان می شود و جهت ارائه برنامه های درسی می توان بدون در نظر گرفتن منابع فناوری مدارس از منابع انلاین استفاده کرد. سرفصل های برنامه درسی با کمک ۳۳ مربی جهت ارائه در کلاس درس نوشته شده است. ازمهم ترین موضوعات مورد بحث در سرفصل های امنیت سایبری، آگاهی از فضای مجازی می باشد.

هدف آموزش امنیت سایبری این است فارغ از اینکه دانش آموزان در چه شغلی مشغول به کار هستند یا اینکه در آینده چه شغلی خواهند داشت بایستی دارای سواد سایبری باشند. امنیت سایبری در هر شغلی پزشک، وکیل، دامپزشک، افسر پلیس، صاحب مغازه گل فروشی در گوشه خیابان نقش مهمی دارد. بنابراین، امروزه از این که دانش آموزان دارای یک دانش پایه ای در زمینه شهروند دیجیتال و امنیت سایبری باشند خیلی مهم است.

رفتار مدل
این ابتکار بر تربیت کودکان پیش دبستانی معمولاً چهار تا پنج ساله تأکید زیادی دارد، برنامه درسی برای کودکان خردسال بر نحوه استفاده ایمن و مسئولیت پذیری از اینترنت متمرکز است. در حالی که تمرکر آموزش امنیت سایبری برای کلاس های دهم تا دوازدهم ممکن است برای مرحلی باشند که در مشاغل مورد نیاز است.

امروزه کودک خردسال می داند چگونه از تلفن های همراه هوشمند استفاده کند و چگونه به تلفن همراه هوشمند دسترسی پیدا کند. دقیقاً می داند که برنامه ها کجا هستند، چگونه بازی های خود را انجام می دهد، اما باید اطمینان حاصل کنیم و به آنها بیاموزیم که چگونه مسئولیت فضای آنلاین را بر عهده بگیرند به طور مثال این مسئولیت ها شامل جلوگیری از زورگویی سایبری و آموزش رفتار خوب است. رسیدن به موفقیت های آموزشی در زمینه امنیت سایبری، جمعیت باسواد سایبری را به ارمغان می آورند که منجر به موفقیت های زیادی  در سطح جهانی می شود و در جلوگیری از حملات سایبری نیز کمک می کند که روزانه شاهد خبرهای ناخوشانید حملات سایبری نباشیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا