به گفته منابع آگاه سازمان مصرف کننده و بازارهای هلند (ACM) هلند اعلام کرد اپل با اجبار توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم پرداخت داخل اپ این شرکت قانون را نقض کرده است.

به گفته ۴ منبع آگاه مذکور این رگولاتور به شرکت آمریکایی دستور داده تغییراتی انجام دهد.

این درحالی است که در این اواخر سیاست‌های پرداخت اپ استور اپل به خصوص الزام توسعه دهندگان اپ به استفاده از سیستم پرداخت و دریافت ۱۵ تا ۳۰ درصد کمیسیون انتقاداتی را در برداشته است.

تحقیقات هلند درباره آنکه اقدامات اپل به سوءاستفاده از موقعیت برتر این شرکت در بازار می‌شود یا خیر در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد اما بعداً گستره آن کوچک‌تر شد.

سازمان مصرف کننده و بازارهای هلند (ACM) ماه گذشته تصمیم خود را به این شرکت آمریکایی اعلام کرد. این سازمان هنوز جریمه ای علیه اپل وضع نکرده اما از این شرکت خواسته تغییراتی در سیستم پرداخت در اپ خود ایجاد کند.

ماه گذشته کره جنوبی قانونی وضع کرد که اجازه نمی‌دهد اپراتورهای فروشگاه‌های اپ توسعه دهندگان را وادار کنند از سیستم‌های پرداخت آنها استفاده کنند.

در ژاپن نیز اپل برای متوقف کردن تحقیقات آنتی تراست توافق کرد تا به برخی از اپ های موسیقی، ویدئو و کتاب الکترونیک اجازه دهد گزینه‌های پرداخت خارج از اپ استور را به کاربرانشان ارائه دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر