رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا به دنبال شکایت شرکت اسلک از مایکروسافت در حال تحقیق از رقبای آن هستند تا مشخص شود این شرکت عملکرد انحصارطلبانه جدیدی داشته است یا نه.

 رگولاتورهای اروپایی بر این باورند که افزوده شدن اجباری اپلیکیشن تیمز به برنامه آفیس باعث قدرت بیشتر و افزایش امکان انحصارطلبی مایکروسافت می‌شود.

انتظار می‌رود با تکمیل تحقیقات از شرکت‌های رقیب مایکروسافت، تحقیق ضد انحصار در مورد خود این شرکت نیز آغاز شود. کمیسیون اروپایی از زیرمجموعه‌های اتحادیه اروپا پرسشنامه‌ای را برای رقبای مایکروسافت ارسال کرده که بازه زمانی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را دربرمی گیرد.

مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۱۷ نرم افزار تیمز را عرضه کرد تا با اسلک و برخی رقبای آن رقابت کند و بتواند در بازار در حال رشد نرم افزارهای مبتنی بر همکاری آنلاین دسته جمعی جایی برای خود دست و پا کند.

اسلک که در جولای گذشته توسط شرکت سیلزفورس خریداری شد، سال گذشته شکایت خود از نرم افزار تیمز مایکروسافت را به کمیسیون اروپا تقدیم کرد. مایکروسافت در یک دهه گذشته به علت اقدامات انحصارطلبانه مختلف حدود ۲.۲ میلیارد یورو توسط اتحادیه اروپا جریمه شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر