نخستین جلسه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و اعضای کمیسیون مشترک بررسی این طرح برگزار شد.

در این جلسه رضا تقی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح بررسی حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با اشاره به سابقه ارائه این طرح در مجلس گفت: پس از آنکه مجلس رأی به بررسی این طرح در کمیسیون مشترک داد با پیگیری هیئت رئیسه مجلس، ترکیب کمیسیون مشخص شد و اعضای منتخب از ۱۰ کمیسیون تخصصی مجلس برای حضور در این کمیسیون مشترک معرفی شده اند.

وی گفت: بر این اساس ۲ نماینده از کمیسون اقتصادی، ۳ نماینده از کمیسیون قضائی و حقوقی، ۲ نماینده از کمیسیون برنامه و بودجه، ۴ نماینده از کمیسیون صنایع، ۴ نماینده از کمیسیون فرهنگی، ۲ نماینده از کمیسیون آموزش و تحقیقات، یک نماینده از کمیسیون اجتماعی، ۲ نماینده از کمیسیون ویژه جهش تولید، ۳ نماینده از کمیسیون امنیت ملی و ۲ نماینده از کمیسیون شوراها در این کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

تقی پور افزود: مقرر شده است که جلسات این کمیسیون با حضور این ۲۵ عضو برای بررسی طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه نحوه اداره جلسات هفته گذشته پس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون با حضور نایب رئیس مجلس مورد توافق قرار گرفت ادامه داد: مقرر شد مطابق با آئین نامه داخلی کمیسیون که در جلسه آینده ارائه می‌شود، نحوه اداره این کمیسیون مشخص شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح بررسی حمایت از حقوق کاربران گفت: جلسات بعدی کمیسیون با رأی گیری اعضا از نماینده دائمی دستگاه‌ها برای حضور در این جلسه و سایر مدعوین دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسه آینده این کمیسیون روز سه شنبه هفته جاری در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و پس از آن نیز از هفته آینده کمیسیون مشترک در ۲ نوبت دوشنبه صبح و سه شنبه بعدازظهر هر هفته تشکیل جلسه خواهد داد.

در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در خصوص ضرورت بررسی این طرح مطابق با آئین نامه داخلی اداره کمیسیون‌های تخصصی و اعلام نظرات موافقین و مخالفین طرح، لزوم حضور نماینده دائمی دولت و بویژه وزارت ارتباطات، شفاف سازی برگزاری جلسات با حضور رسانه‌ها، شنیدن نظرات تشکل‌ها و نخبگان در راستای پاسخ به ابهامات مرتبط با این طرح و رفع نگرانی مردم تاکید کردند.

در این جلسه همچنین عنوان شد که طراحان این طرح به دنبال سالم سازی و به وجود آوردن فضای سالم در حوزه فضای مجازی هستند و به هیچ عنوان به دنبال محدود سازی نیستند.

در این جلسه همچنین دبیر کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از نمایندگان خواست تا نظرات مردمی را در صورت امکان جمع آوری کرده و در جلسات بعدی عنوان کنند تا نگرانی‌ها از باب این طرح برطرف شود. در همین حال گفته شد که اشخاص حقیقی نیز می‌توانند نظرات خود را نسبت به متن پیش نویس این طرح ارائه دهند.

در این جلسه همچنین مقرر شد: در جلسه بعدی کمیسیون مشترک، آئین نامه داخلی کمیسیون و نحوه اداره آن ارائه و پس از آن اعضا وارد رسیدگی به متن پیش نویس طرح شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر