14 دادستان کل در آمریکا نامه ای برای مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک ارسال کرده و از وی خواستند تا در مورد برخوردهای احتمالی با منتشرکنندگان اخبار دروغ مرتبط با واکسن کرونا توضیح دهد.

 فیس بوک به یکی از شبکه های اجتماعی اصلی منتشرکننده اخبار دروغین در مورد واکسن کرونا مبدل شده و این امر موجب اعتراض مقامات قضایی و اطلاعاتی در ایالات متحده شده است.

سوال دادستان های کل آمریکا از فیس بوک پس از آن مطرح می شود که فرانسیس هاوگن مدیر سابق این شبکه اجتماعی و افشاگر جدید تخلفات آن، اسنادی داخلی را منتشر کرد که نشان می داد فیس بوک سیستمی را طراحی کرده که کاربران مشهور و پرطرفدار را از تمامی قوانین خود مستثنی می کند.

در نامه ارسالی ۱۴ دادستان کل آمریکا، آنان در مورد انتشار گزارش های جدیدی که بر اساس آن فیس بوک فهرستی از اعضای تحت مراقبت ویژه در اختیار دارد اظهار نگرانی کرده و از زاکربرگ پرسیده اند آیا دهها کاربر منتشرکننده اطلاعات غلط نیز در این فهرست گنجانده شده اند یا خیر.

مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال این افراد را ۱۲ مخالف تزریق واکسن توصیف کرده که مسئول انتشار تقریبا دو سوم محتوای ضدواکسن در پلتفرم های شبکه های اجتماعی هستند. فیس بوک قبلا مدعی مقابله با این افراد و پاک کردن داده های دروغ تولیدی آنها شده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس