امام جمعه موقت ایلام بر لزوم نظارت و توجه ویژه مسئولان به فضای مجازی تاکید کرد و گفت: افرادی که در این راستا در حال فعالیت هستند، دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام شمس الله سراج در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد:: رعایت اخلاق، انصاف و عدالت در بازنشر مطالب فضای مجازی جامعه امروزی بسیاری ضروری است.

وی عنوان کرد: فضای مجازی تیغه ۲ لبه است و باید نظارت بر این فضا بیشتر شود و افرادی که در این راستا در حال فعالیت هستند، دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام سراج تصریح کرد: مردم نیز به همه مطالب و موضوعاتی که در فضای مجازی و رسانه معاند مطرح می‌شود، توجه نکند و اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

امام جمعه موقت ایلام خواستار رسیدگی به اوضاع معلمان و توجه ویژه به آنان در دولت سیزدهم شد و گفت: این قشر زحمتکش که نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند، باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: اهمیت و جایگاه معلمان در جامعه بسیار زیاد است و باید دولت و مجلس علاوه بر تصویب این لایحه، امتیازاتی دیگری را برای این قشر زحمتکش کشور در نظر گیرند.

حجت الاسلام سراج با اشاره به اینکه شغل معلمی، یکی از حساس‌ترین مشاغل در کشور محسوب می‌شود، معلمان وظیفه تربیت افرادی را بر عهده دارند که آینده و توسعه کشور با تصمیم آنان رقم می‌خورد، افزود: معلمان به عنوان موثرترین قشر جامعه در تربیت و آموزش نسل‌های آینده کشور برای ساختن ایرانی قوی نقشی تعیین کننده دارند.

وی گفت: استفاده از برنامه ریزی با کمک کارشناسان دانشگاهی و توجه به اصل بهره گیری از خرد جمعی از مهم‌ترین دلایل موفقیت دولت‌ها محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: هر دولتی به این موارد بی‌توجهی کند، نمی‌تواند در رفع مشکلات مردم موفق باشد، در آیه ۵۸ سوره مبارکه نساء در خصوص افت شناسی دولت‌ها اشاره و در این آیه مردم و کارگزاران مورد خطاب قرار داده شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر