وزیر ارتباطات گفت: تلاش ما این است تا با راه‌اندازی طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک‌روزه خود به شهر مقدس قم به دیدار آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه رفت و از رهنمودهای آنان برای خدمت بیشتر به مردم آگاه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه و نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به برنامه اهمیت فضای مجازی در زندگی مردم گفت: اولویت و هدف جدی ما تحقق شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد زیرساخت ارتباطات پرسرعت و ارائه خدمات با کیفیت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به فناوری اطلاعات فرصت‌محور است، افزود: تحقق دولت الکترونیک می تواند باعث حل مشکلات و ارتقای کارآمدی نظام اداری و از بین بردن زمینه‌های فساد و حذف امضاهای طلایی شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای حل چالش‌های فضای مجازی باید با تدبیر عمل کرد، گفت: با نگاه فرصت‌محور باید از این فضا حداکثر استفاده را بکنیم.

وی به نیاز بالا بردن سطح دانش و مهارت برای استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: تا پایان سال جاری فاز اول اپراتور کودک برای استفاده مناسب و مدیریت شده برای کودکان و خانواده‌ها راه‌اندازی می‌شود.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: روزگاری در شرکت ایرانی” جی‌ال‌ایکس” حدود ۲ هزار نفر مشغول کار بودند که هم‌اکنون به دلیل عدم‌حمایت‌های لازم از تولید داخل، تعداد کارکنان این شرکت به ۲۰۰ نفر رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مونتاژ یک مسئله موردقبول در صنعت جهانی است و هم‌اکنون بسیاری از برندهای مطرح تلفن همراه در کشورهای دیگر مونتاژ می‌شود و شرکت پردازنده و فقط نسخه اصلی را در اختیار این شرکت‌های فراملیتی قرار می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: حساسیت‌های اجتماعی نسبت به کارهای سلبی و ایجابی در حوزه فضای مجازی بسیار بالا رفته و تمام زندگی روزمره مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا زمانی که مسئولان و نخبگان از پلتفرم های بومی استفاده نمی‌کنند نمی‌توان انتظاری از مردم داشت، گفت: امکان تغییر ذائقه‌های فرهنگی موجود در ایران به‌صورت دفعی وجود ندارد و نیازمند کارهای بلندمدت است.

عیسی زارع پور دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان افزود: به دلیل وجود برخی مشکلات جو ناامیدی بر کشور حاکم است و ما در دولت تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم ضمن اثبات کار آیی حاکمیت، امید را به مردم بازگردانیم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی فرصت بی‌نظیری برای ایجاد شفافیت، صدور فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی، جلوگیری از فساد و غیره است، تلاش ما این است تا با راه‌اندازی طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های شبکه‌های مجازی بیشترین استفاده را داشته باشیم و تهدیدات آن را در حد ممکن از بین ببریم.

وزیر ارتباطات در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: بحث فناوری تا ۱۰سال پیش چندان جدی گرفته نمی‌شد، ولی امروز همه با فضای مجازی درگیر هستند و کسب‌وکار، فعالیت دانش آموزان وزندگی مردم و حتی فرهنگ و اقتصاد هم با این فضا گره‌خورده و همین مسئله اهمیت این فضا را دوچندان کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات فرصت برای تسهیل برای کارهای مردم، خدمات بهتر و حذف فساد و از بین رفتن رانت و… است.

وی گفت: اگرچه در کشور ما در بحث زیرساخت‌های فناوری کارهایی انجام‌شده، اما با آن هدف مطلوب فاصله‌داریم و باید کاری کنیم این فضا تبدیل به فرصت برای کشور و تهدیدها هم از بین برود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم