معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فضای مجازی تاب‌آوری و سلامت روان را تحت تاثیر قرار داده و ارائه خدمات در این زمینه را پیچیده‌تر کرده است.

کمال حیدری روز یکشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره عکس سلامت روان در سالن همایش‌های رازی افزود: سلامت روان شامل روانی، جسمی، اجتماعی و معنوی است و باید با ارائه خدمات بیشتر و انگ زدایی در جامعه بتوانیم این موضوع مهم را ارتقا ببخشیم.

وی اظهار داشت: هنرنمایی هنرمندان با جلوه تصویرگری سلامت روان، می تواند شادکامی و اعتماد به نفس و سایر عناصر سلامت روان را به اجتماع نشات دهد.

حیدری تصریح کرد: برای آگاه ساختن جامعه در مسائل روانشناختی نباید به سادگی از مسائل روانی عبور کنیم و لازم است با انگ زدایی اجتماعی گام های موثری در این زمینه برداریم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: همه گیری کرونا سلامت روان را بیش از گذشته در مردم دچار اختلال کرد و فضای مجازی نیز در این زمینه تاثیرگذار بود.

به گفته حیدری، جشنواره بین المللی عکس سلامت روان که در آن ۳۸۰۰ عکاس حرفه ای و آماتور شرکت داشتند، نشان از زبان هنر در ارتقای سلامت روان است.

وی افزود: هنر عکاسی مفهوم سلامت روان را عمیق تر نشان داد که می تواند از مهمترین اهداف ارتقای سلامت روان باشد و باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق محقق شود.

ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد و در اختتامیه آن برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

  • منبع خبر : ایرنا