بر اساس یافته‌های یک مطالعه بازار توسط Everest Group، پیش‌بینی می‌شود که بازار محاسبات محرمانه با CAGR 95%- 90% رشد کند و در سال 2026 به 54 میلیارد دلار برسد.

بر اساس یافته‌های یک مطالعه بازار توسط  Everest Group، پیش‌بینی می‌شود که بازار محاسبات محرمانه با CAGR 95%- 90% رشد کند و در سال ۲۰۲۶ به ۵۴ میلیارد دلار برسد.

محاسبات محرمانه با انجام محاسبات در محیط اجرای مطمئن (TEE) مبتنی بر سخت افزار از داده‌های مورد استفاده محافظت می‌کند. این محیط‌های ایمن و ایزوله از دسترسی یا تغییر غیرمجاز برنامه‌ها و داده‌ها در حین استفاده در حافظه جلوگیری می‌کند و در نتیجه سطح امنیتی سازمان‌هایی را که داده‌های حساس و تنظیم‌شده را مدیریت می‌کنند، مانند اطلاعات شخصی شناسایی (PII)، اطلاعات سلامت یا داده‌های مالی افزایش می‌دهد.

یافته‌های کلیدی مطالعه بازار محاسبات محرمانه

•    انتظار می‌رود بازار محاسبات محرمانه با  CAGR 95% – 90% در بهترین حالت و ۴۵%-۴۰% ،حتی در بدترین سناریو تا سال ۲۰۲۶ رشد کند.
•    بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بازار اکثریت پذیرش را هدایت می‌کنند، در حالی که بخش خدمات نیز نقشی را ایفا خواهد کرد.
•    صنایع تحت نظارت مانند بانکداری، امور مالی، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی، بخش عمومی و دفاع بر این راه اندازی مسلط خواهند بود.
•    پذیرش در تئاترهای مختلف بر اساس مقررات حفظ حریم خصوصی و بروز تهدیدات سایبری انجام می‌شود.
•    نمونه‌های فناوری در حال ظهور مانند محاسبات چند جانبه و بلاک چین سهم بزرگی از بازار را تشکیل خواهند داد.

استفان والی، رئیس هیئت مدیره کنسرسیوم محاسبات محرمانه، گفت: «شرکت‌ها به سرعت داده‌ها را به ابر منتقل می‌کنند که نیازهای امنیتی آنها را به شدت تغییر داده است تا از داده‌های حساس آنها در حالت استراحت، در شبکه یا در حال استفاده در محاسبات محافظت شده ایمن، محافظت کنند. “نیازهای حفاظت و مدیریت داده‌های حساس در طول چرخه عمر، همراه با مقررات صنعت، و گسترش خطرات سایبری، محاسبات محرمانه را به یک فناوری واقعی برای امنیت محاسباتی تبدیل می‌کند. “

گروه اورست از منابع متعدد داده از جمله مجموعه داده‌های اختصاصی، مشاوره با سهامداران کلیدی بازار و مشارکت اعضای کنسرسیوم محاسباتی محرمانه برای ارزیابی بازار استفاده کرد. Abhishek Mundra، مدیر عملی، Everest Research گفت: «در حالی که پذیرش محاسبات محرمانه در مرحله نسبتاً نوپا است، تحقیقات ما پتانسیل رشد را نه تنها برای شرکت‌هایی که آن را مصرف می‌کنند، بلکه برای ارائه‌دهندگان فناوری و خدماتی که آن را قادر می‌سازند، نشان می‌دهد.»

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا