اسنادی که به تازگی افشا شده نشان می دهد محققان خود فیس بوک از استفاده نامناسب و مشکل آفرین کاربران از این شبکه اجتماعی آگاه بوده اند، ولی توجهی به این موضوع نکرده اند.

 تحقیقات داخلی فیس بوک نشان می دهد از هر هشت کاربر این شبکه اجتماعی یک نفر به گونه ای از شبکه یادشده استفاده کرده که با خواب، فعالیت های شغلی و روابط شخصی وی تداخل و ناسازگاری داشته است.

فیس بوک از این وضعیت با عنوان استفاده مشکل ساز نام برده است، اما در عمل بیشتر به عنوان “اعتیاد به اینترنت” شناخته می شود. شبکه اجتماعی مذکور از گروهی بهره می برد که وظیفه آنها بررسی میزان رفاه کاربرانبود. آنها روش هایی را نیز برای حل مشکل استفاده نامناسب از فیس بوک پیشنهاد می دادند. اما فیس بوک این گروه را در سال ۲۰۱۹ کلا کنار گذاشت.

پراتیتی ریچودوری، معاون تحقیقات متا، شرکت مادر تخصصی جدید فیس بوک، در یک پست وبلاگی نوشته که  وال استریت ژورنال اولین افشاگر این خبر، تحقیقات یادشده را به غلط تفسیر کرده است. به گفته وی فیس بوک سالها از تلاش ها برای درک بهتر کاربرانش و توانمندسازی آنها برای استفاده از خدماتش حمایت کرده است. در عین حال افشاگری های برخی کارکنان سابق فیس بوک نشان می دهد این شبکه اجتماعی تنها به دنبال کسب درآمد بیشتر بوده و نه حفاظت از کاربران خود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس