مسکو یک بار دیگر گوگل را به خاطر عدم حذف محتوای ممنوع‌شده در موتور جستجوی آن و یوتیوب ۲ میلیون روبل (۲۸۰۸۵ دلار) جریمه و تهدید کرد در صورت ادامه این اشتباه، جرائم بزرگتری در راه خواهند بود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادگاهی در مسکو در روز دوشنبه شرکت گوگل متعلق به آلفابت را ۲ میلیون روبل (۲۸۰۸۵ دلار) به‌خاطر حذف نکردن محتوای غیرقانونی در روسیه جریمه کرد. این اقدام روسیه بخشی از اختلافات وسیع‌تر مسکو با این غول فناوری آمریکایی است.
روسیه تهدید کرده درصدی از درآمد شرکت گوگل در روسیه را به‌عنوان جریمه برای عدم حذف محتوای ممنوع‌شده در موتور جستجوی این شرکت و یوتیوب برمی‌دارد. این سختگیرانه‌ترین اقدام مسکو برای مهار شرکت‌های فناوری خارجی بوده‌است.

گوگل جریمه روز دوشنبه را تایید ولی هیچ اظهارنظر دیگری نکرده‌است. گوگل ماه گذشته اعلام کرد بیش‌از ۳۲ میلیون روبل از جریمه های قبلی را به روسیه پرداخت کرده‌است.
روسیه همچنین پیام‌رسان تلگرام را ۴ میلیون روبل جریمه کرده‌است. تلگرام هیچ پاسخی در این‌مورد نداده‌است.
این دادگاه روسیه اعلام کرد ۲ پرونده دیگر علیه گوگل وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها تا ۲۹ نوامبر به تعویق می‌افتد. به‌این‌ترتیب نماینده گوگل فرصت بیشتری برای مطالعه موارد اتهامی خواهد داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم