شرکت صهیونیستی «ان اس او» از یک حفره امنیتی در پیام‌رسان واتس اپ فیس بوک برای نصب بدافزار بر روی گوشی های هوشمند فعالان سیاسی مخالف در کشورهای عربی، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و غیره سوء استفاده کرده است.

به نقل از رویترز، بر اساس حکم دادگاه استیناف ایالات متحده، فیس بوک می تواند شکایت از شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ را به علت تولید بدافزار و جاسوس افزار دنبال کند.

شرکت صهیونیستی ان اس او از یک حفره امنیتی در پیام رسان واتس اپ فیس بوک برای نصب بدافزار بر روی گوشی های هوشمند فعالان سیاسی مخالف در کشورهای عربی، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و غیره سوء استفاده کرده است.

تعداد افرادی که قربانی این اقدام غیرقانونی شرکت ان اس او گروپ شده اند و از گوشی های هوشمند آنها جاسوسی شده، بیش از ۱۴۰۰ نفر برآورد می شود.

اعضای نهمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در سانفرانسیسکو ادعای شرکت ان اس او که خود را متعلق به بخش خصوصی و از شکایت مصون دانسته بود، رد کردند. استدلال دادگاه این بود که شرکت صهیونیستی مذکور به عنوان یک عامل دولت خارجی عمل کرده است.

فیس بوک در اکتبر سال ۲۰۱۹ شرکت ان اس او را به جرم وارد آوردن خسارت به خود تحت پیگرد قرار داد. این شرکت که با هماهنگی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی فعالیت می کند با دسترسی غیرمجاز به سرورهای واتس اپ بدافزار پگاسوس را بر روی گوشی های قربانیان خود نصب کرده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس