نایب‌رییس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد ارزهای مجازی به خاطر بی‌ثباتی قیمت، نبود قوانین حفاظت از مصرف‌کنندگان و همچنین قوانین مربوط به ضد پول‌شویی، تهدیدی جدی برای سیستم مالی سنتی هستند.

جان کانلیف، نایب‌رییس بانک مرکزی انگلیس گفت رشد سریع سرمایه‌های دیجیتال و ادغام آن‌ها با خدمات مالی سنتی خطرات ساختاری ایجاد خواهد کرد.

وی هشدار داد ارزهای مجازی تهدیدی قریب‌الوقوع برای سیستم مالی سنتی هستند. وی گفت:« ارزهای مجازی به‌سرعت درحال‌رشد هستند و هر روز بیشتر با سیستم مالی سنتی تلفیق می‌شوند. بنابراین قانون‌گذاران و مقامات باید تصمیمات جدی در مورد آن بگیرند».

کانلیف تاکید کرد فناوری‌های مجازی باعث تغییرات اساسی و پیشرفت خدمات مالی می‌شوند ولی به‌خاطر بی‌ثباتی قیمت، نبود قوانین حفاظت از مصرف‌کنندگان و همچنین قوانین مربوط به ضد پول‌شویی در بخش مالی، خطرات قابل‌توجهی دارند.

وی تاکید کرد: «بزرگی این خطرات بستگی به‌سرعت عکس‌العمل مقامات نظارتی کشورها دارد».

کانلیف در ماه اکتبر از سیاست‌گذاران خواسته بود رسیدگی به قوانین ارزهای مجازی را در اولویت و جزو موارد اضطراری قرار دهند.

بانک مرکزی انگلیس و خزانه‌داری این کشور در این ماه بیانیه ای مشترک در مورد آغاز تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر کرده اند تا نکات مثبت و منفی این طرح مورد بررسی قرار گیرد، اما هنوز تصمیمی در مورد انتشار این ارز دیجیتال گرفته نشده‌است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم