شرکت‌NortonLifeLock گزارشی را با جزئیات برترین بینش‌ها و نکات ایمنی سایبری مصرف کنندگان از ژوئیه تا سپتامبر 2021 منتشر کرد. آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداری‌های پشتیبانی از فناوری‌، که اغلب به عنوان یک هشدار پاپ آپ با استفاده از نام‌ها و مارک‌های اصلی شرکت‌های فن آوری به طرز قانع کننده‌ای مبدل می‌‌شوند‌، تبدیل شده‌اند.

انتظار می‌رود کلاهبرداری‌های پشتیبانی فناوری در فصل تعطیلات آینده و همچنین خریدها و حملات فیشینگ مربوط به خیریه افزایش یابد. بیش از ۱۲٫۳ میلیون نشانی اینترنتی پشتیبانی فنی مسدود شده است‌، که در لیست تهدیدات فیشینگ برای ۱۳ هفته متوالی بین ماه‌های جولای و سپتامبر قرار گرفته است. اثربخشی این نوع کلاهبرداری در طول همه گیری به دلیل وابستگی بیشتر مصرف کنندگان به دستگاه‌های خود برای مدیریت برنامه‌های کاری ترکیبی و فعالیت‌های خانوادگی افزایش یافته است.

دارن شو‌، سرپرست فناوری NortonLifeLock می‌گوید: ‌کلاهبرداری‌های پشتیبانی از فناوری موثر است زیرا آن‌ها ترس‌، عدم اطمینان و تردید مصرف کنندگان را شکار می‌کنند تا گیرندگان را فریب دهند تا باور کنند که با تهدید امنیت سایبری روبرو هستند.‌

‌آگاهی بهترین دفاع در برابر این حملات هدفمند است. هرگز با شماره‌ای که در پنجره بازشو پشتیبانی فنی ذکر شده تماس نگیرید و در عوض مستقیماً از طریق وب سایت رسمی خود با شرکت تماس بگیرید تا وضعیت و مراحل بعدی را تأیید کنید.

کالاهای بازی مجازی ارزش واقعی دارند

اقلام کمیاب و درون بازی بسیار مورد توجه هستند و می‌توانند در بازارهای واقعی معامله شوند. به عنوان مثال‌، یک بازی نقش آفرینی چندنفره آنلاین یک ‌کلاه مهمانی‌ آبی مجازی را معرفی می‌کند که اخیراً تقریباً ۶۷۰۰ دلار ارزش گذاری شده است.

یک کمپین فیشینگ جدید به طور خاص برای بدست آوردن اطلاعات ورود بازیکنان و اطلاعات احراز هویت دو مرحله‌ای با هدف سرقت و فروش چنین موارد مجازی با ارزش بالا طراحی شده است.

صفحات تقلبی بانکداری آنلاین قانع کننده هستند

محققان یک کمپین فیشینگ رمزنگاری شده را هدف قرار دادند که مشتریان بانک را با یک نسخه اصلی از صفحه اصلی بانک اصلی مورد هدف قرار می‌داد تا آن‌ها را فریب دهد تا اعتبار خود را وارد کنند.

کارت‌های هدیه سرقتی ‌تقریبا‌ به اندازه پول نقد هستند

به ویژه در تعطیلات نزدیک‌، مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که کارت‌های هدیه هدف اصلی مهاجمان است زیرا معمولاً امنیت کمتری نسبت به کارت‌های اعتباری دارند و به نام شخص خاصی وابسته نیستند. علاوه بر این‌، بسیاری از کارت‌های هدیه توسط یک شرکت با شماره ۱۹ رقمی و پین ۴ رقمی ساخته می‌شوند. مهاجمان از وب سایت‌هایی استفاده می‌کنند که موجودی کارت هدیه را بررسی می‌کنند تا شماره کارت معتبر و ترکیب پین را کشف کنند و به آن‌ها دسترسی کامل به وجوه را می‌دهند.

هکرها همچنان کلیسای کاتولیک روم و واتیکان را هدف قرار می‌دهند

این تحقیقات نشان می‌دهد هکرهایی که به طور بالقوه در خارج از چین فعالیت می‌کنند‌، کلیسای کاتولیک روم و واتیکان را هدف قرار داده‌اند. در یک مورد‌، محققان در پرونده‌هایی که به نظر می‌رسد اسناد قانونی مربوط به واتیکان هستند اما دستگاه‌های کاربرانی را که به اسناد دسترسی دارند‌، آلوده می‌کنند ، بدافزار هدفمند را کشف کردند. در مرحله دوم‌، مشخص شد رایانه‌های واقع در واتیکان دارای بدافزار نصب شده‌اند.

در حالی که این نوع حملات هدفمند معمولاً با سازمان‌های بزرگ مرتبط است‌، افراد متعلق به گروه‌های خاص‌، مخالفان یا افراد دارای مشاغل تأثیرگذار نیز ممکن است مورد حملات مشابه قرار گیرند و مصرف کنندگان عمومی باید در برابر کمپین‌های فیشینگ و صفحات وب آلوده هوشیار باشند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا