شرکت China Telecom در تلاشی به دادگاه رفته است تا شاید بتواند تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) مبنی بر باطل کردن مجوز فعالیت این شرکت در آمریکا را لغو کند. اگر این دستور به قوت خود باقی بماند، China Telecom مجبور خواهد شد تا اوایل دسامبر از ایالات متحده خارج شود.

شرکت China Telecom در تلاشی به دادگاه رفته است تا شاید بتواند تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) مبنی بر باطل کردن مجوز فعالیت این شرکت در آمریکا را لغو کند. FCC در اواخر اکتبر در پاسخ به توصیه‌های وزارت دادگستری دوره ترامپ، دستوری را برای China Telecom صادر کرد تا ارائه خدمات داخلی و بین‌المللی را متوقف کند.

FCC در دستور خود گفته است: China Telecom Americas، در معرض بهره‌برداری، نفوذ و کنترل دولت چین است و به احتمال زیاد مجبور به انطباق با درخواست‌های دولت چین شده و دولت چین از این شرکت برای دسترسی، ذخیره، مختل کردن ارتباطات ایالات متحده، جاسوسی و سایر فعالیت های مضر علیه ایالات متحده استفاده می‌کند که باعث افزایش خطرات امنیت ملی خواهد شد. این دستور قرار است از ۴ دسامبر اجرایی شود، مگر اینکه لغو شود.

شرکت مخابرات چین روز دوشنبه به دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا ایالات متحده گفت که لغو مجوز  فعالیت این شرکت آسیب جبران ناپذیری به تجارت، شهرت و روابط آن وارد می‌کند. همچنین گزارش شده است که FCC هیچ مدرکی دال بر خطر امنیت ملی یا اجرای قانون این شرکت ندارد.

استدلال China Telecom مشابه همان استدلالی است که شیائومی در آغاز سال استفاده کرد، زمانی که درخواست حذف از لیست رسمی وزارت دفاع از شرکت‌های نظامی کمونیست چین (CCMC) کرد. در آن مراحل قانونی، شیائومی گفت که گذاشتن این شرکت در CCMC باعث “آسیب فوری و جبران ناپذیر به شیائومی” می شود، از جمله قطع دسترسی شیائومی به بازارهای سرمایه ایالات متحده. دادگاه‌های ایالات متحده در نهایت به نفع شیائومی رای دادند، با حذف نام و اجازه فعالیت شرکت در این کشور موافقت کرد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا