برخی رسانه‌ها به نقل از یک شرکت امنیتی در انگلیس فاش کردند که اطلاعات شش میلیون مشترک شرکت خدمات اینترنتی اسکای لو رفته است.

برخی رسانه‌ها به نقل از یک شرکت امنیتی در انگلیس فاش کردند که اطلاعات شش میلیون مشترک شرکت خدمات اینترنتی اسکای لو رفته است. یک شرکت امنیتی فاش کرد که هکر‌ها توانستند اطلاعات میلیون‌ها نفر از خدمات گیرندگان را بدست آورند.
دستگاه‌های امنیت سایبری هنوز درباره انگیزه عامل یا عاملان و پیامد‌های این رخنه که پیش‌تر روی داده خبری منتشر نکرده اند، اما شرکت اسکای تاکید کرده تلاش می‌کند ضمن تقویت امنیت اطلاعات کاربران شرایط ایمن تری را فراهم کند تا امکان سرقت رمز‌های عبور سخت‌تر شود تا هکر‌ها نتوانند زندگی برخط مشترکان را بدست گیرند و از اطلاعات بانکی و موارد مشابه سوء استفاده کنند.
رخنه و سرقت اطلاعات کاربران بار‌ها در انگلیس تکرار شده است، پیش‌تر شرکت خدمات مخابراتی و اینترنتی ثری اذعان کرد رخنه گران توانسته اند از سد‌های امنیتی رایانه‌های این شرکت عبور کنند و به اطلاعات شخصی حدود ۹ میلیون مشتری دست یابند.
پیش از این نیز شرکت خدمات مخابراتی و اینترنتی تاک تاک (Talk Talk) در انگلیس مجبور شد اعتراف کند اطلاعات بیش از ۱۵۰ هزار مشتریش سرقت شد.
در پی این رخنه، حدود ۹۵ هزار مشتری قراردادشان را با تاک تاک لغو کردند که موجب شد ۶۰ میلیون پوند خسارت به این شرکت وارد شود.
مقامات انگلیس با تاکید بر اینکه شرکت‌ها مسئولند در برابر مجرمان فضای مجازی از مشتریان حفاظت کنند گفتند: آینده اقتصاد انگلیس، در گرو اعتماد به اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطاتی است و بدون چنین اعتمادی، نظام دیجیتال فرو می‌پاشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما