طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده آمازون طی یک کمپین مخفی با نقض حریم خصوصی کاربران، داده های آنان را جمع آوری کرده و اکنون ۵ نماینده خواستار وضع قانونی برای حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان شده اند.

گزارش مذکور توسط رویترز منتشر شده بود و نشان می‌داد آمازون از یک کمپین مخفی برای زیرپا گذاشتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران در ۲۵ ایالت استفاده کرده و همزمان به گنجینه‌ای از داده‌های خصوصی مصرف کنندگان آمریکایی دست یافته است.

در این گزارش فاش شده بود آمازون انبوهی از اطلاعات حساس مشتریانش را جمع آوری کرده است. همچنین طبق اسناد داخلی، دستیار سابق جو بایدن (رئیس جمهور فعلی آمریکا) به این شرکت کمک کرده تا به قدرت لابی گری عظیمی دست یابد و لوایحی را نابود کند که ایالت‌های مختلف آمریکا برای افزایش کنترل کاربران بر داده‌هایشان به مجلس ارائه کرده بودند.

ریچارد بلومنتال یکی از نمایندگان دموکرات در توئیتر نوشت: متأسفانه آمازون کمپینی برای نابود کردن قانون حریم خصوصی راه انداخته و همزمان دستگاه‌هایی که این شرکت می‌سازد به گفتگوهای کاربران گوش می‌کنند و بر زندگی آنها نظارت دارند. این کمپین در حقیقت یکی از روش قدیمی است که شرکت‌های فناوری به کار می‌برند. آنها از پول و لشکری از لابی گران استفاده می‌کنند تا با اصلاحات تأثیرگذار در قانون مقابله کنند، اما در ظاهر از چنین مواردی پشتیبانی می‌کنند.

به نوشته او، افشاگری‌های انجام شده درباره آمازون، نیاز به اقدام مشترک نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات برای حفاظت از حریم خصوصی را نشان می‌دهد.

سناتور ران وایدن یکی از نمایندگان دموکرات ایالت اورگان تاکنون چند لایحه مربوط به حریم خصوصی ارائه کرده است. او در بیانیه‌ای گفت: گزارش رویترز نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف از جمله آمازون میلیون‌ها دلار برای تضعیف قوانین دولتی هزینه می‌کنند و از سوی دیگر امیدوار هستند کنگره نیز آنقدر از سختگیری لوایح قانونی بکاهد تا آنها عملاً بی تأثیر شوند.

او در بخشی از بیانیه‌اش نوشت: کنگره باید نشان دهد آمازون اشتباه می‌کند و با وضع قانونی اجازه ندهد شرکت‌های بزرگ از داده‌های خصوصی کاربران سو استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر