Cymulate نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرد و نشان داد که علی‌رغم افزایش تعداد حملات باج‌افزار در سال گذشته، قربانیان از لحاظ شدت و مدت، آسیب محدودی متحمل شدند.

Cymulate نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرد و نشان داد که علی‌رغم افزایش تعداد حملات باج‌افزار در سال گذشته، قربانیان از لحاظ شدت و مدت، آسیب محدودی متحمل شدند.

Cymulate نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرد و نشان داد که علی‌رغم افزایش تعداد حملات باج‌افزار در سال گذشته، قربانیان کلی از لحاظ شدت و مدت آسیب محدودی متحمل شدند. تحقیقات انجام شده از نزدیک به ۹۰۰ متخصص سازمانی در ۱۴ بخش در سراسر جهان نشان می‌دهد که اکثر پاسخ دهندگان اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از حمله قبل از اینکه آسیب قابل توجهی ایجاد کند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها حتی قبل از اینکه باعث خرابی جدی شود، انجام داده‌اند. تفاوت کمی در اندازه سازمان‌هایی که باج‌افزارها را هدف قرار می‌دادند، وجود داشت که بر شرکت‌های بزرگ و کوچک به طور یکسان تأثیر می‌گذاشت.

نکات کلیدی

•    بیش از نیمی از آنها – چه قبلاً مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته باشند یا نه – مطمئن نیستند که می‌توانند از یک حمله باج‌افزار جلوگیری کنند.
•    ۷۰ درصد افزایش آگاهی از تهدیدات باج افزار را در سطح اتاق هیئت مدیره و سطح مدیریت کسب و کار گزارش کردند.
•    فراوانی حملات در APAC بالاترین است و پس از آن آمریکای لاتین، آفریقا و آمریکای شمالی قرار دارند.
•    همه شرکت‌ها، صرف نظر از اندازه، ۱ در ۴ احتمال دارد که مورد حمله باج‌افزار قرار بگیرند.
•    قربانیان قبلی باج افزار نسبت به سازمان‌هایی که قبلا مورد حمله قرار نگرفته بودند، بودجه امنیتی بیشتری (۶۴ درصد) و تعداد کارکنان (۵۸ درصد) اختصاص می‌دهند. با این حال، قربانیان غیر قربانی هنوز بودجه امنیتی بیشتری (۵۵٪) و تعداد کارکنان (۳۷٪) اختصاص می‌دهند.
•    اکثر شرکت‌ها در حال ایجاد طرح‌های واکنش جدید یا اصلاح‌شده با بین ۴۳ درصد (قربانیان) تا ۴۶ درصد (غیر قربانیان) هستند.
•    نظم و انضباط ضعیف رمز عبور همچنان عامل اصلی حمله است.
•    رویه‌های امنیتی / خریدهای سنتی به دلیل باج‌افزار اضافه شدند.
•    ۳۹ درصد افزایش تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR) و ۳۴ درصد افزایش تأیید اعتبار چند عاملی (MFA) در غیر قربانیان و ۳۰ درصد افزایش EDR در قربانیان.
•    ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان از راه حل‌های توهین آمیز امنیت سایبری استفاده می‌کنند.
•    ۲۸ درصد از سازمان‌ها در چند سال گذشته مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته‌اند:
o    ۲۳ درصد از مشاغل کوچکتر (بین ۱۱۰۰۰ کارمند) حمله باج افزار، ۲۷ درصد از اندازه متوسط (بین ۱۰۰۱ تا ۵۰۰۰) و ۲۳ درصد شرکت‌های بزرگ (۲۰۰۰۰+) را تجربه کردند.
o    تنها ۱۴ درصد از پاسخ دهندگانی که یک حمله را تجربه کردند به مدت یک هفته یا بیشتر از کار افتاده بودند.
o    ۱۹٪ از پاسخ دهندگان آسیب‌های عمده و وقفه در کسب و کار یا تولید را تجربه کردند و ۲۶٪ گزارش کردند که خسارات به چند سیستم منتقل شده است.

Eyal Wachsman، مدیر عامل شرکت، گفت: ‘این آخرین نظرسنجی برای کمک به ما در درک این موضوع مهم است که در حالی که ممکن است با افزایش باج افزار افزایش اضطراب را تجربه کنیم، همچنین درس‌هایی آموخته‌ایم و می‌توانیم هم از حملات جلوگیری کنیم و هم خیلی سریع تر از قبل بازیابی کنیم.’

سازمان‌ها همچنان باید هوشیار باشند، زیرا باج‌افزار همچنان به هر بخش و هر سازمانی حمله می‌کند. تیم‌های امنیتی باید اطمینان حاصل کنند که کنترل‌های فعلی مؤثر هستند و بهداشت سایبری اولیه را برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام دهند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا