غول کشتیرانی Swire Pacific Offshore ‪(SPO)‬ پس از اینکه قربانی یک حمله سایبری شد، از نقض اطلاعات خود خبر داد. این سازمان دریایی که مقر آن در سنگاپور است، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که یک "دسترسی غیرمجاز به سیستم های IT" خود متحمل شده است.

در این بیانیه آمده است: «دسترسی غیرمجاز منجر به از دست رفتن برخی از اطلاعات تجاری اختصاصی محرمانه و از بین رفتن برخی از داده‌های شخصی شده است.» در حالی که این شرکت جزئیاتی در مورد این حمله سایبری به اشتراک نمی گذارد، خاطرنشان کرد که این حادثه به مقامات مربوطه و احتمالا به کمیته حفاظت از داده های شخصی سنگاپور (PDPC) گزارش شده است. SPO همچنین گفت که اقداماتی را برای “تقویت” پروتکل های امنیتی موجود و کاهش حملات بیشتر انجام داده است. همچنین گزارش داد که هیچ یک از عملیات جهانی آن تحت تأثیر قرار نگرفته است.

SPO گفت: «به هرگونه حمله سایبری یا دسترسی غیرقانونی به داده‌ها یا هر اقدام غیرقانونی که به طور بالقوه حریم خصوصی یا محرمانگی داده‌ها را به خطر می‌اندازد، نگاه جدی دارد و توسط چنین اقداماتی تهدید نخواهد شد».

SPO همچنین در حال همکاری نزدیک با کارشناسان امنیت داده برای بررسی این حادثه و تعیین اقدامات بعدی است که ممکن است انجام دهد و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مشتریان و کارکنان خود در حال حاضر و در آینده انجام خواهد داد.

قوانین حفاظت از داده های سنگاپور شامل یک قانون اجباری اطلاع رسانی نقض داده است که سازمان ها را مجبور می کند چنین حوادثی را به دولت گزارش دهند. همانطور که قبلا توسط The Daily Swig گزارش شده بود، افرادی که قانون را نقض می کنند با جریمه ۱۰۰۰۰ دلار سنگاپور (حدود ۷۳۰۰ دلار آمریکا) یا دو سال زندان روبرو می شوند. SPO بخشی از گروه Swire است، یک مجموعه جهانی که مجموعه‌ای از سهام آن شامل Cathay Pacific Airways است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا