این مطالعه که با نظرسنجی از 250 متخصص امنیت فناوری اطلاعات، مدیریت ریسک و... انجام شد نشان داد که 99 درصد سازمان‌ها معتقدند حمله به اطلاعات حیاتی آن‌ها نه‌تنها برای سازمان‌هایشان، بلکه برای کل جامعه عواقبی خواهد داشت.

شاید نگران‌کننده‌تر، ۸۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که در دو سال گذشته یک حمله سایبری موفقیت‌آمیز را تجربه کرده‌اند که نیمی از آن‌ها نشان می‌دهد که مهاجمان موفق شده‌اند به اطلاعات مهم آن‌ها دست یابند. نتایج نشان می‌دهد که با افزایش خطر و پیچیدگی چشم‌انداز تهدید سایبری، سازمان‌ها باید گام‌های هماهنگی برای حفاظت از شبکه‌های فناوری اطلاعات خود بردارند.

این امر به‌ویژه در مورد دارایی‌های حیاتی، به‌ویژه در بانک، خدمات مالی و بیمه صادق است. مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی، انرژی و تأسیسات و بخش‌های آموزش عالی که در آن دارایی‌های فناوری اطلاعات ازدست‌رفته یا دزدیده‌شده می‌تواند منجر به عواقب مخربی برای یک سازمان و مشتریان در سطح گسترده جامعه شود.

وضعیت حفاظت از دارایی‌های IT حیاتی
•     ۹۹ درصد بر این باورند که باید توانایی خود را برای جلوگیری از دسترسی مهاجمان به اطلاعات حیاتی پس از نفوذ به شبکه بهبود بخشند.
•    ۹۵ درصد از کسانی که دارایی‌های حیاتی فناوری اطلاعات خود را بخش‌بندی کرده و از آن محافظت می‌کنند، معتقدند که درنتیجه از دارایی‌ها بهتر محافظت می‌شود.
•    بااین‌حال، ۹۳ درصد معتقدند ابزارهایی که در حال حاضر برای محافظت از دارایی‌های تقسیم‌بندی شده خود استفاده می‌کنند، برای دفاع از سازمانشان در برابر تهدیدات سایبری کافی نیست.
•    ۸۶ درصد اعتراف کردند که به دلیل نگرانی در موردحفاظت از دارایی‌های مهم فناوری اطلاعات، شب‌ها بیدار مانده‌اند.

تام بادرز، مدیر ارشد محصول در Telos گفت: ازآنجایی‌که هکرها و تهدیدها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، اهمیت قفل‌کردن اطلاعات حیاتی IT بیش از هر زمان دیگری آشکارشده است، بااین‌حال رویکردهای امنیتی فعلی در دستیابی به این هدف کافی نمی‌باشند. اکنون زمان آن است که سازمان‌ها رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرند و بهترین راه برای محافظت از اطلاعات حیاتی پنهان کردن کامل آن‌هاست.

با ارائه مسیری روبه‌جلو در چشم‌انداز تهدیدات امروز، ۹۹ درصد از پاسخ‌دهندگانی که شب‌ها به دلیل نگرانی در موردحفاظت از اطلاعات حیاتی بیدار مانده‌اند، موافق‌اند که اگر بتوانند دارایی‌های شبکه خود را با حذف آدرس‌های IP در اینترنت عمومی از طریق مبهم سازی شبکه مخفی کنند و آن‌ها را نامرئی سازند حفاظت از آن‌ها مؤثرتر خواهد بود.

درواقع، ۳۶ درصد از سازمان‌ها بسیار نگران هستند که سازمانشان در ۶ ماه آینده حمله به اطلاعات حیاتی را تجربه کند. بااین‌حال، در میان کسانی که از ابزارهای مبهم سازی شبکه استفاده می‌کنند، این میزان به ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا