فرانسیس هوگن افشاگر فیس بوک دیروز برای دومین بار در مقابل کنگره آمریکا شهادت داد اما به جای تشریح آسیب‌های فیس بوک، درباره برطرف کردن مشکلاتی که پلتفرم ایجاد کرده، توصیه هایی ارائه کرد.

به نقل از ورج، به طور خاص نمایندگان عضو کمیته انرژی و بازرگانی کنگره خواستار نظر هوگن درباره اقداماتی شدند که اخیراً برای اصلاح مصونیت شرکت‌های فناوری بر اساس بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات آمریکا شدند.

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه هر دو خواهان تغییراتی در این بخش هستند اما اختلاف نظر عمیق میان آنکه چه محتوای آنلاینی باید در پلتفرم‌ها باقی بماند یا حذف شود، از ایجاد هرگونه اصلاحاتی در قانون جلوگیری کرده است.

به نوشته انگجت هوگن در آغاز سخنرانی اش گفت: توجه این کمیته و اقدامات کنگره برای برطرف کردن چالش‌ها حیاتی است.

البته او هشدار داد اعضای کنگره باید هنگام تغییر قانون هشیارانه عمل کنند زیرا ممکن است عواقب ناخواسته ای در بر داشته باشد.

هوگن در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی که شما تصمیم دارید بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات را اصلاح کنید، من نیز شما را تشویق می‌کنم تا با چشمانی باز و در نظر گرفتن عواقب اصلاحات به جلو گام بردارید. من شما را تشویق می‌کنم با حامیان حقوق بشری صحبت کنید که می‌توانند در ایجاد زمینه‌ای درباره تأثیرات آخرین اصلاحات ۲۳۰ بر ایمنی برخی از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه کمک کنند.

مایکل دویل نماینده ایالت پنسیلوانیا در کنگره با اهمیت بخش ۲۳۰ سخنان خود را آغاز کرد اما در ادامه افزود تفسیر دادگاه از قانون باید تغییر کند.

وی در این باره گفت: به طور صریح بخش ۲۳۰ در ترویج اینترنتی فعال و آزاد اهمیت زیادی دارد. اما با افرادی که معتقدند دادگاه سبب انحراف قانون مذکور شده، موافقم.

در کل این جلسه گفتگوی اندکی درباره تغییرات خاص یا قانون احتمالی برای دگرگون کردن بخش ۲۳۰ صورت گرفت. بسیاری از اعضای کنگره اشاره کردند برای این امر به اقدامی از سوی هر دو حزب نیاز است اما به نظر می‌رسد نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه درباره محتوای حذف چندان توافق ندارند.

دویل در سخنان خود اشاره کرد اعضای کمیته ۴ لایحه برای تغییر در بخش ۲۳۰ ارائه کرده‌اند از جمله لایحه حفاظت از مردم آمریکا در مقابل الگوریتم‌های خطرناک.

اما ۴ لایحه مذکور در این جلسه چندان مورد بررسی قرار نگرفتند. بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه ترجیح دادند روی سانسور در شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند. آنها معتقدند پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک نسبت به آنها تبعیض آمیز عمل می‌کنند.

هوگن نیز در پاسخ گفت: فیس بوک می‌تواند با اعمال تغییراتی این پلتفرم را به مکانی ایمن تر برای کاربران فارغ از اعتقادات سیاسی آنها تبدیل کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر