اینستاگرام که با انتقادهای زیادی به علت بی توجهی به تبعات روانی و اجتماعی استفاده زیاد نوجوانان از این شبکه اجتماعی مواجه است، اعلام کرده سخت‌گیری‌هایی برای محافظت از کودکان و نوجوانان خواهد داشت.

 اینستاگرام اعلام کرده از این پس با سختگیری بیشتری توصیه هایی که از طریق این شبکه اجتماعی به کودکان می شود را بررسی می کند تا آنان هر محتوایی را مشاهده نکنند.

بنا بر اعلام اینستاگرام این شرکت تلاش می کند تا در صورت تمرکز طولانی مدت نوجوانان بر روی موضوعات خاص نامناسب به آنها هشدار دهد. آدام موسری مدیر امور اجرایی اینستاگرام در این مورد گفته است: می خواهم مطمئن شوم که اینستاگرام بر روی نوجوانان تاثیر مثبتی دارد و آنها در زمان استفاده از این شبکه اجتماعی امنیت دارند.

این ادعاها در شرایطی صورت می گیرد که سنای آمریکا یک جلسه مشورتی با هدف بررسی مسموم بودن محیط اینستاگرام برای نوجوانان برگزار کرده است.

شرکت مادر اینستاگرام متا، که بر فیس‌بوک نیز نظارت دارد، پس از افشای مجموعه‌ای از اسناد داخلی که نشان می‌داد مدیران فیس بوک از خطرات سایت‌هایشان برای نوجوانان اطلاع داشتند، با یک بحران جدی دست و پنجه نرم می‌کند که باعث فشار مجدد ایالات متحده برای اصلاح این شبکه اجتماعی شده است.

 موسری قرار است روز چهارشنبه در جلسه کمیته سنا با عنوان “حمایت از کودکان آنلاین: اینستاگرام و اصلاحات برای کاربران جوان” شهادت دهد.

سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال در این مورد گفته است: پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد تأثیرات مسموم اینستاگرام، ما می‌خواهیم مستقیماً از رهبری این شرکت بشنویم که چرا از الگوریتم‌های قدرتمندی استفاده می‌کنند که محتوای سمی را به کودکان منتقل می‌کند و برای ایمن‌تر کردن پلتفرم خود چه خواهد کرد. به گفته موسری، اینستاگرام در مورد آنچه به کاربران نوجوان توصیه می کند سختگیرانه تر عمل خواهد کرد و قابلیت منشن کردن یا درج نام نوجوانان در عکس های حساب‌های افرادی که آنها را تعقیب نمی‌کنند، حذف شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس