معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی بر ضرورت تدوین سند الزامات حاکمیتی شهر هوشمند در کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، مهندس ابوالفضل روحانی – معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در اولین جلسه هم اندیشی پیش نویس اولیه سند الزامات حاکمیتی شهر هوشمند، با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور در حوزه شهر هوشمند، نبود جهت گیری های کلان و سیاست های مشخص در این حوزه است.
وی گفت: تدوین این سند در کشور باعث جلوگیری از اتلاف منابع شده و کسب موفقیت در این حوزه را امکانپذیر خواهد کرد و برهمین اساس از سال گذشته فرایند تدوین سند اولیه “سیاست­ها و الزامات حاکمیتی شهر هوشمند” در مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده است.
معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به دلایل عدم شکل گیری سیاست و استراتژی مشخص در حوزه شهر هوشمند در کشور، افزود: با توجه به تنوع ابعاد عملکردی حوزه های شهر هوشمند، هم اندیشی در این حوزه به دلیل پیچیدگی اکوسیستم شهر هوشمند و نبود مدیریت یکپارچه شهری در ایران، اهمیت بسیاری دارد.
وی تصریح کرد: برهمین اساس این سند با هم اندیشی ذینفعان کلیدی و متنوع اکوسیستم شهر هوشمند اعم از وزارت کشور (سازمان شهرداری و دهیاری های کشور)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران)، سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزرات راه و شهرسازی، شوراهای اسلامی شهر و دیگر نهادهای مرتبط و تجمیع نظرات آنها در زمینه غنی­سازی محتوای آن تهیه و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارایه خواهد شد.
گفتنی است؛ اولین جلسه نقد و بررسی پیش­نویس اولیه سند الزامات توسعه هوش مصنوعی با حضور خبرگان و صاحب نظران حوزه شهر هوشمند در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده و گزارشی از روند اجرایی و رویکرد اصلی در بازنویسی سند اولیه و نظراتی در خصوص نحوه چگونگی مواجهه با پدیده نوظهور شهر هوشمند در کشور مطرح شد.

  • منبع خبر : مرکز ملی فضای مجازی